شناسهٔ خبر: 67970423 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

واکنش بازار‌ها به شهادت اسماعیل هنیه در تهران

در پی ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، بازار‌های داخلی و خارجی نوسانات قابل توجهی را تجربه کردند؛ از ریزش ۴۱ هزار واحدی شاخص بورس تهران در کمتر از یکساعت تا عبور دلار از کانال ۶۰ هزار تومان.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: شاخص کل بورس تهران امروز یک ساعت بعد از بازگشایی با ریزش شدید ۴۱۱۱۲ واحد مواجه شد و براین اساس شاخص به عدد ۲،۰۷۹،۳۱۷ رسید. همچنین شاخص هم وزن نیز با ریزش ۱۴۹۰۳ واحد به عدد ۶۶۳،۹۴۷ رسید. از نماد‌های تأثیرگذار در این ریزش می‌توان به نماد‌های فولاد، فملی، شپنا و شستا اشاره کرد.


نرخ ارز نیز از دقایق اولیه معاملات امروز با افزایش رو به رو شد. نرخ دلار با ۶۱ هزار تومان آغاز به کار کرد و هم اکنون در لحظه ثبت این خبردر ساعت ۱۲ ظهر به ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است. پیش از این طی سه روز گذشته و در پی تشدید مناقشات لبنان و اسرائیل، نوسانات افزایشی نرخ دلار آغاز شده بود.


همزمان با افزایش نرخ دلار و طلای جهانی، نرخ سکه نیز صعودی شد. در معاملات امروز قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (امامی) ۴۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم ۳۸ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، سکه یک گرمی ۷ میلیون ۲۰۰ هزار تومان، طلای ۲۴ عیار۴ میلیون و ۷۴۵ هزار تومان و طلای ۱۸ عیار به ۳ میلیون و ۵۵۹ هزار تومان رسید.


همچنین بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که همزمان با این خبر قیمت نفت جهش کرد و قیمت نفت خام برنت با ۱.۵ درصد افزایش به آستانه ۸۰ دلار در هر بشکه رسید. قیمت طلای جهانی نیز به ۲۴۱۸ دلار افزایش یافته است.

 

تحلیلگران بازار ارز، معتقدند در صورت کاهش تنش ها سطح قیمت های فعلی ماندگار نخواهد بود. همچنین  محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهور نیز دقایقی پیش  دستور تزریق منابع صندوق توسعه ملی و شبکه بانکی به بازار سهام را جهت بر طرف شدن نگرانی سهامداران صادر کرد.

نظر شما