شناسهٔ خبر: 67970267 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

۴۴ درصد جانباختگان تصادفات، راکبان موتورسیکلت هستند/ معرفی بانوان موتورسوار به مراجع قضایی

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به معرفی بانوان موتورسوار به مراجع قضایی گفت: طی سال گذشته ۴۴ درصد جانباختگان تصادف درون شهری استان از راکبان موتورسیکلت بوده‌اند، از همین رو برنامه جامع ارتقای ایمنی موتورسواران مد نظر قرار گرفت و این طرح در شورای ترافیک استان مطرح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی اصغر زارع صبح امروز _چهارشنبه دهم مرداد_ در نشست خبری پویش ارتقای فرهنگ موتورسواری اظهار کرد: وضعیت تصادفات وضعیت جالبی نیست، هرچند ممکن است طی سال‌های اخیر با کاهش جزئی مواجه شده باشیم، اما این وضعیت پایدار نبوده است.

وی با بیان اینکه عمده فوتی‌های تصادفات درون‌شهری اصفهان موتورسیکلت‌سواران هستند، افزود: رانندگی امری جمعی و جمع‌گرایی، نمادی از قانون‌گرایی است که در حیطه نیازهای فردی نیز اولویت دارد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان تصریح کرد: موتورسیکلت‌سواران به‌عنوان یکی از کاربران آسیب‌پذیر تصادفات به شمار می‌روند و سهم عمده‌ای از جان‌باختگان تصادفات را به خود اختصاص می‌دهند و بر اساس آمار ثبت شده از سال ۱۳۹۷ حدود ۴۴ تا ۴۷ درصد جان‌باختگان تصادفات درون شهری استان، موتورسیکلت‌سواران هستند.

زارع ادامه داد: طی سال گذشته نیز ۴۴ درصد جان‌باختگان تصادفات درون شهر استان از راکبان موتورسیکلت بوده‌اند، از همین رو برنامه جامع ارتقای ایمنی موتورسواران مد نظر قرار گرفت و این طرح در شورای ترافیک استان مطرح شد.

وی گفت: تمام دستگاه‌ها برای اجرای این طرح همراهی داشتند و وظایف هر دستگاه مشخص شده است، همچنین تلاش بر این بوده که در این برنامه تمام ابعاد ایمنی ترافیک شامل اعمال قانون، فرهنگ‌سازی و اقدامات مهندسی ترافیک در نظر گرفته شود و به نحوی برنامه‌ریزی صورت گیرد که تمایل به تخلف از بین برود.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به اینکه در اجرای این طرح رویکردی ترکیبی مدنظر قرار گرفته است، اضافه کرد: پیچیدگی ترافیک یک موضوع محرز شده است که به راحتی قابل رفع نیست، اما با ارتباط تنگاتنگ شهرداری و پلیس راهور، برای این موضوع گام‌های مؤثری برداشته شده و خواهد شد.

زارع افزود: در حال حاضر گواهینامه موتورسواری به بانوان داده نمی‌شود و موتورسواری بانوان ممنوع است، همچنین در صورتی که بانوان موتورسواری داشته باشند، به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

نظر شما