شناسهٔ خبر: 67969947 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از ۳۰۰ هزار وعده غذای گرم در طرح نذرواره حسینی زنجان توزیع شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: از ابتدای ماه محرم تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار وعده غذای گرم با اجرای طرح نذرواره حسینی در میان نیازمندان استان توزیع شد.

صاحب‌خبر -

روح الله صالحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با قدردانی از خیرین در همراهی با کمیته امداد در اجرای طرح نذرواره حسینی، افزود:در این مدت همچنین ۱۴ هزار و ۲۱۴ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد.

وی یادآور شد: مبلغ هزینه شده برای توزیع این تعداد غذا و بسته معیشتی که با کمک خیرین انجام گرفت ۴۰۳ میلیارد و ۳۸۳ میلیون ریال بوده است.

این مسوول با بیان اینکه تهیه غذای گرم برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد مانند سال‌های گذشته هم‌زمان با ماه محرم در راستای طرح اطعام نیازمندان اجرا می شود، اظهار داشت: در این پویش، غذای گرم و سبدهای معیشتی با کمک‌های مردمی، مشارکت موسسات خیریه و مراکز نیکوکاری در استان تهیه و میان نیازمندان توزیع می شود.

صالحی با بیان اینکه در این ایام تمامی مراحل تهیه مواد غذایی، پخت و توزیع با رعایت دستورالعملهای بهداشتی و توزیع آنها با حفظ کرامت انسانی انجام شده است، تصریح کرد: هدف از این پویش ترویج فرهنگ سنت حسنه اطعام است تا در کنار عزاداری‌ها، نگاه عزاداران و مومنان به نیازمندان هم متوجه باشد.

مددجویان تحت حمایت کمیته امداد جمعیتی نزدیک به ۵۰ هزار نفر هستند که از این تعداد ۱۸ هزار و ۸۴۹ نفر سالمند بوده و ۱۵ هزار و ۵۷۸ خانوار معادل ۵۶ درصد در روستاها زندگی می کنند.

۳۱ هزار و ۴۶۸ نفر معادل ۶۶.۹ درصد از کل مددجویان کمیته امداد استان از زنان سرپرست خانوار هستند که از حمایت‌های مختلف این نهاد بهره مند می‌شوند.

چهار هزار و ۹۳۰ فرزند محسنین هم اکنون تحت حمایت کمیته امداد استان هستند و ۳۱ هزار و ۴۵۷ حامی در حال حاضر در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین با کمیته امداد همکاری می‌کنند.

نظر شما