شناسهٔ خبر: 67969526 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

دادستان استان آذربایجان غربی: ارتقای عملکرد‌ها در حوزه کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار منجر به پیشگیری از وقوع جرم می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی گفت: هر چه قدر بتوانیم در حوزه کنترل مجرمان حرفه ای، سابقه‌دار و خطرناک استان عملکرد‌ها را ارتقای بخشیم شاهد پیشگیری از وقوع جرم و تکرار جرم خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - دومین جلسه کنترل مجرمان حرفه ای، سابقه دار و خطرناک آذربایجان غربی با حضور مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و مسئولان و فرماندهان نهاد‌های مرتبط در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب برگزار شد.

مجیدی  در این جلسه بیان کرد: در حوزه کنترل مجرمان حرفه ای، سابقه دار و خطرناک استان مطابق دستور العمل دادستانی کل کشور تدابیری پیش بینی شده است تا مجموعه‌های قضایی، انتظامی و امنیتی از طریق ساز و کار‌های قانونی و مدیریتی جلوی تکرار جرم را بگیرند.

وی ادامه داد: می‌بایست فرایند‌ها در رسیدگی قضایی متناسب با جرم صورت گیرد و مجموعه‌های انتظامی و امنیتی اشخاصی را که به عنوان مجرمان حرفه ای، سابقه دار و خطرناک شناخته شده هستند در اعلام به مراجع قضایی سوابق آن‌ها را درج کنند تا حتماً در مورد رسیدگی به جرایم این افراد در مرجع قضایی هم تسریع صورت گیرد و هم تامین متناسب اخذ و برخورد‌های بازدارنده و قاطع اعمال شوند.

مجیدی افزود: دستگیری مجرمان حرفه ای، سابقه‌دار و خطرناک در روند اجرا مورد تاکید دستگاه قضایی است و می‌بایست اطلاعات و جلب این مجرمان در سامانه قرار گیرد تا در هر کجای کشور به مجموعه‌های قضایی مراجعه کنند با شناسایی آنان منجر به دستگیری شان شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی از مجموعه‌های انتظامی خواست که پوشه مخصوصی برای این افراد ایجاد کرده و بطور مستمر آن‌ها را رصد، دعوت، توجیح و ارشاد کنند.

وی به مصوبات اولین جلسه کنترل مجرمان حرفه ای، سابقه دار و خطرناک استان نیز اشاره و بر عملیاتی و اجرایی کردن آن‌ها تاکید و گفت که همه باید اهتمام ویژه‌ای در این خصوص داشته باشند.

برگزاری مستمر این جلسات در حوزه‌های قضایی، استخراج اطلاعات محکومین غایب و متواری و اولویت قرار دادن دستگیری آنها، در اختیار قرار دادن اطلاعات مجرمان حرفه ای، سابقه دار و خطرناک به شورای طبقه بندی زندانیان توسط مسئولین زندان به منظور جلوگیری از اعطای ارفاقات قانونی و مرخصی به این افراد از دیگر تاکیدات مجیدی در این جلسه بود.

مجیدی در پایان گفت که هر چه قدر بتوانیم در حوزه کنترل مجرمان حرفه‌ای، سابقه‌دار و خطرناک استان عملکرد‌ها را ارتقا بخشیم شاهد پیشگیری از وقوع جرم و تکرار جرم خواهیم بود.

در ادامه جلسه دستورات جلسه مطرح و اعضای جلسه نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را در مورد آن‌ها مطرح و مصوباتی به تصویب رسید.

انتهای پیام/

نظر شما