شناسهٔ خبر: 67968290 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/جهاد دانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/

جهاد دانشگاهی می‌تواند مشاور خوبی برای دولت باشد

ابراهیم شریفی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به شعار دولت چهاردهم، گفت: یکی از شعارهای دولت جدید علمی کردن امور است یعنی با مسائل به صورت علمی و مشورتی برخورد کند، بنابرین پیشنهاد من به دولت جدید این است که یکی از طرف‌های مشورت قابل قبول خود را جهاد دانشگاهی قرار دهد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین هبت‌اله هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تبریک سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی به فرمان امام خمینی(ره)، اظهار کرد: تشکیل جهاد دانشگاهی به فرمان امام خمینی(ره) یکی از دستاوردهای خوب نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی با سه رویکرد تنوع نخبگانی و جمع کردن نخبگان در این عرصه و آوردن کارها در قالب فرهنگ و تجاری‌سازی این موضوعات ایجاد شده است، افزود: علم اگر بُعد فرهنگی و تجاری‌سازی خود را نشان ندهد قطعاً آسیب‌های زیادی را دارد و جهاد دانشگاهی در طول سال‌های فعالیت خود در نظام جمهوری اسلامی توانسته این برنامه را به جای مطلوبی برساند و خودش را خوب نشان دهد.

هاشمی با اشاره به تعامل خوب جهاد دانشگاهی لرستان با دستگاه‌های اجرایی استان، اضافه کرد: دستگاه‌های فرهنگی، اقتصادی و خدماتی هر کدام باید از ابعاد مختلف ارتباط خود را با جهاد دانشگاهی حفظ کنند، یعنی جهاد دانشگاهی برنامه‌های مربوط به این نهادها و دستگاه‌ها را علمی و نهادینه کند، چراکه دستگاه‌های اقتصادی، فرهنگی، خدماتی و حتی سمن‌ها را می‌توان با کارها و برنامه‌های علمی به جلو بُرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان تأکید کرد: جهاد دانشگاهی این ظرفیت را دارد که ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی و خدماتی و حتی سمن‌ها را در سطح کشور بومی‌سازی کرده و در اختیار دستگاه‌ها قرار دهد.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی را مولود مبارک می‌نامیم چون برکت دارد، گفت: برکت جهاددانشگاهی نیز همین ظرفیت‌هایی است که ایجاد کرده، به‌عنوان نمونه الان از نظر سلول‌های بنیادی و حتی هوش مصنوعی، دامپروری و گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی موفق است و حتی می‌تواند در ریزترین مسائل جامعه وارد شده و خودش را نشان دهد.

هاشمی با اشاره به اینکه وقتی قرار است جهاد دانشگاهی برای جامعه الگو باشد، باید شرایط الگو بودن را از جهت ایمان و امیدافزایی در جامعه و اعتماد به جوانان، داشته باشد، افزود: در تمام مسائل می‌توان به جوان با ایمان و با امید اعتماد کرد، اگر جهاد دانشگاهی در این راستا بتواند این جوانان را شناسایی، ارزیابی، کارگاهی، تولید و در اختیار جامعه  قرار دهد، آن زمان است که می‌توانیم بگوییم جامعه پویا و ارزشمندی داریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان ادامه داد: هر دولتی با یک شعار به رأس کار می‌آید و یکی از شعارهای دولت جدید علمی کردن امور است یعنی با مسائل به صورت علمی و مشورتی برخورد کند، بنابراین پیشنهاد من به دولت جدید این است که یکی از طرف‌های مشورت قابل قبول خود را جهاد دانشگاهی قرار دهند.

انتهای پیام

نظر شما