شناسهٔ خبر: 67967333 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه‌ آسیا‌نیوز | لینک خبر

در انتخابات ماه نوامبر ایالات متحده

ایلان ماسک؛ چهره‌ای جنجالی در میانه تقابل دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان

ایلان ماسک بی‌گمان چهره مهمی است که حضور و ورود او به نفع جمهوری‌خواهان در انتخابات ماه نوامبر ایالات متحده، اثر انکارناپذیری در جلب هواداران خواهد گذاشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش آسیانیوز؛ چه این‌که اقدامات و اظهارات جنجال‌برانگیز او همواره در مرکز توجه قرار دارد و می‌تواند موجی رسانه‌ای ایجاد کند. ماسک که در اوایل ماه جاری از دونالد ترامپ حمایت کرده است، در آخرین اظهارنظر خود، ادعایی جنجالی را نسبت به موتور جست‌وجوی گوگل مطرح کرد.

مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس، با طرح این پرسش که آیا گوگل در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مداخله می‌کند، گفت: «اگر چنین باشد، آن‌ها با دردسر زیادی روبه‌رو خواهند شد.» او در ابتدا، اسکرین‌شاتی را پست کرد که در آن جست‌وجوی گوگل با واژه «پرزیدنت دونالد»، نتایج جست‌وجوی «پرزیدنت داک» و «پرزیدنت دونالد ریگان» را نشان می‌داد. این میلیاردر کارآفرین، این پرسش را مطرح کرد که آیا این غول فناوری، یک ممنوعیت جست‌وجو را برای رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوریخواه انتخابات نوامبر ۲۰۲۴ اعمال کرده است. مالک شبکه اجتماعی «ایکس» گفت: «اگر گوگل در انتخابات مداخله کرده باشد، با دردسر زیادی روبرو خواهد شد.»

این تنها جنجال‌آفرینی ماسک در روزهای گذشته نبود. انتشار ویدئویی توسط ماسک که با استفاده از ابزارهای شبیه‌سازی هوش مصنوعی ساخته شده و صدای کاملا هریس معاون رئیس‌جمهور آمریکا را تقلید می‌کند، توجه‌ها را به خود جلب کرد و نگرانی‌ها را در خصوص پخش اخبار جعلی در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده برانگیخت.

در این فیلم که همچون یکی از ویدئوهای کارزار تبلیغاتی کاملا هریس نامزد احتمالی حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری درست شده است، صدای خانم هریس به گوش می‌رسد که می‌گوید: «من، کاملا هریس، نامزد حزب دموکرات شما برای انتخابات ریاست‌جمهوری هستم، زیرا جو بایدن پیری و خرفتی خودش را در مناظره به نمایش گذاشت.» صدا در ادامه می‌گوید که «چیزهای ابتدایی» را در مورد اداره کشور نمی‌داند و تلویحاً اعتراف می‌کند که تنها یک «عروسک خیمه‌شب بازی» خواهد بود.

نظر شما