شناسهٔ خبر: 67966881 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

افزایش ۹ درجه‌ای دمای هوا در زنجان

کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: دمای فعلی شهر زنجان ۲۴ درجه سانتیگراد بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۹ درجه افزایش یافته است. کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: دمای فعلی شهر زنجان ۲۴ درجه سانتیگراد بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۹ درجه افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ حسین سلطانی روز چهارشنبه  افزود: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف تا قسمتی ابری و در برخی نقاط از جمله شهر زنجان با گرد و خاک همراه بوده که این وضعیت کیفیت هوا را کاهش داده است.

وی یادآور شد: در ساعات بعدازظهر امروز شاهد وزش باد و افزایش ابرها در نواحی مختلف استان خواهیم بود که سرعت وزش باد در برخی نقاط به حد نسبتا شدید می رسد.

سلطانی اظهار داشت: از فردا /پنجشنبه/ تا اوایل هفته آینده شرایط جوی نسبتا پایداری در استان حاکم خواهد بود و پدیده غالب وزش باد است که در برخی ساعات به حد نسبتا شدید می رسد.

وی ادامه داد: به لحاظ دمایی نیز امروز با افزایش دما هوای گرمی در استان حاکم می شود و از فردا دمای استان به طور نسبی کاهش خواهد یافت.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۸ و ۳۵ درجه، ابهر ۱۷ و ۳۱ درجه، خرمدره ۲۰ و ۳۲ درجه، آب‌بر ۲۱ و ۳۲ درجه، قیدار ۱۹ و ۳۳ درجه، سلطانیه ۱۶ و ۳۱ درجه و ماهنشان ۲۰ و ۳۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

نظر شما