شناسهٔ خبر: 67966573 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

واکنشهای بین المللی به ترور هنیه؛

تل‌آویو: مسئولیت ترور هنیه را نمی‌پذیریم/ قسام: ترور هنیه پیامدهای بزرگی بر کل منطقه خواهد داشت/ آمریکا: از ترور بی اطلاع بودیم/ اروپا: طرفین خویشتنداری کنند

شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در تهران واکنشهای بین المللی را به همراه داشت.

صاحب‌خبر -

تابناک بین الملل: روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

متن اطلاعیه به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز ( چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.

تل‌آویو: مسئولیت ترور هنیه را نمی‌پذیریم

یک سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در پاسخ به سوالی درباره نقش این رژیم در ترور و به شهادت رساندن رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران، گفت که مسئولیتی را در این باره برعهده نمی‌گیرد.

«آنا اوکولووا» یک سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در پی ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین(حماس) در تهران توسط این رژیم، با تلاش برای شانه‌خالی کردن از این اقدام تروریستی گفت که این رژیم مسئولیت ترور رئیس دفتر سیاسی حماس را بر عهده نمی‌گیرد.

گردان‌های القسام: ترور هنیه پیامدهای بزرگی بر کل منطقه خواهد داشت

گردان‌های القسام در اولین واکنش به ترور اسماعیل هنیه‌، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ضمن اشاره به مجاهدت‌ها و فداکاری‌های او در راه آزادی و در نهایت شهادتش در شریف‌ترین نبرد یعنی طوفان الاقصی، تاکید کرد که دشمن صهیونیستی بهای جنایاتش را خواهد داد.

گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس امروز چهارشنبه بیانیه‌ای را در واکنش به ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس منتشر کرد.

القسام در بیانیه خود اعلام کرد که در رابطه با این «جنایت نازیستی» بر چند نکته تاکید می‌کند: اول اینکه این فرمانده مجاهد پس از طی مسیری مملو از جهاد و فداکاری و همراه با مراحل پیشرفت جنبش و طی رویکرد جهادی آن به شهادت رسید، او در موقعیت‌های مختلف نقش‌آفرینی‌ها و تاثیرات آشکاری داشته و در این راه فداکاری‌های بسیاری برای مساله فلسطین انجام داد و نقش مهمی در تقویت مقاومت، یکپارچه‌سازی فعالیت‌ها و اقدامات ملت فلسطین و بسیج نیروها و هدایت آنها به سوی قدس داشت و در نهایت در شریف‌ترین درگیری‌ها یعنی نبرد طوفان الاقصی که ملت و آزادگان امت ما برای دفاع از مسجد الاقصی و مقدسات خود وارد آن شدند، به شهادت رسید.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، شاخه نظامی حماس در ادامه تاکید کرد: نکته دوم اینکه عملیات جنایتکارانه ترور هنیه در پایتخت ایران یک اتفاق مهم و جدی است که نبرد را به ابعاد جدیدی منتقل می‌کند و پیامدهای بزرگی بر کل منطقه خواهد داشت، دشمن در ارزیابی خود درباره توسعه دامنه جنگ و ترور رهبران مقاومت در میدان‌های مختلف و نقض حاکمیت کشورهای منطقه دچار اشتباه شد و نتانیاهوی جنایتکار که جنون خودبزرگ‌بینی چشمانش را کور کرده، رژیم اشغالگر را به لبه پرتگاه سوق می‌دهد و فروپاشی و نابودی آن در سرزمین فلسطین را یک بار برای همیشه تسریع می‌کند.

القسام در ادامه بیانیه خود به سومین نکته اشاره و اعلام کرد: زمان آن فرا رسیده که این عربده‌کشی صهیونیستی متوقف شود و افسار این دشمن دیوانه کشیده شود و دستش برای جلوگیری از اقدامات متجاوزانه‌اش قطع شود، جنایات مستمر دشمن در میدان‌های مختلف زنگ خطر را برای تمامی کشورها و ملت‌های منطقه به صدا درآورده و باید انگیزه‌ای برای حمایت و پشتیبانی همه از مقاومت در فلسطین وجود داشته باشد چراکه آن خط دفاع مقدم کل امت است و به همین دلیل دشمن به شدت تلاش می‌کند آن را در هم بشکند و آن را تسلیم کند تا فرصتی برای حمله گسترده‌تر علیه کشورها و ملت‌های منطقه ایجاد کند.

همچنین شاخه نظامی حماس در چهارمین بخش از بیانیه خود تاکید کرد: خون فرمانده ما اسماعیل هنیه که امروز با خون کودکان، زنان، جوانان و سالمندان غزه و نیز خون فرزندان و رزمندگان ملت ما آمیخته شده، ثابت می‌کند که مقاومت و رهبران آن در قلب میدان نبرد و در کنار فرزندان ملت حضور دارند و قطعا این خون پاک و ارزشمند نزد خداوند هرگز به هدر نخواهد رفت بلکه چراغی در راه آزادی خواهد بود و با یاری خدا، دشمن بهای حملاتش به غزه و کرانه باختری را در داخل اراضی‌اش و در هر جایی که دست رزمندگان ملت و امت ما به آنها برسد، خواهد داد.

واکنش کاخ سفید به ترور اسماعیل هنیه

کاخ سفید در اولین واکنش خود به شهادت اسماعیل هنیه اعلام کرد که از گزارشهای مربوط به ترور وی مطلع است.

واکنش پنتاگون به ترور اسماعیل هنیه

وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به سوالی درباره مطلع بودن آمریکا از اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران، گفت که نظری در این باره ندارد.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در واکنش به شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) طی عملیات ترور توسط رژیم صهیونیستی در تهران گفت که هیچ نظری درباره نقش رژیم صهیونیستی در ترور هنیه و اطلاع آمریکا از این اقدام پیش از وقوع آن ندارد.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که آستین در پاسخ به سوال روزنامه نیویورک‌تایمز در این باره گفت: چیزی برای گفتن در این رابطه ندارم.

بلینکن: از برنامه ترور اسماعیل هنیه آگاه نبودیم

وزیر خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) مدعی شد واشنگتن از برنامه تروریستی رژیم صهیونیستی برای ترور رئیس دفتر سیاسی حماس آگاه نبوده و در آن دخالتی نداشته است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در جریان حضور در نشستی در سنگاپور، از اظهار نظر مستقیم درباره ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی جنبش حماس در تهران امتناع کرد و صرفا به بیان اینکه از این مساله مطلع شده است، کفایت کرد.

وی افزود، دستیابی به آتش‌بس غزه پس از ترور رهبر سیاسی حماس یک ضرورت همیشگی است.

بلینکن با تاکید بر لزوم تحقق آتش‌بس، این مساله را به نفع اسیران صهیونیست دانست و گفت: «ما روزانه روی آن کار می‌کنیم.»

وی در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: «هیچ چیزی از اهمیت دستیابی به آتش‌بس که آشکارا به نفع گروگان‌ها و بازگرداندن آنها به خانه، و به نفع فلسطینی‌هایی که هر روز به شدت رنج می‌برند، کم نمی‌کند.»

بلینکن در ادامه مدعی شد که آمریکا از برنامه ترور اسماعیل هنیه «آگاه نبوده یا در آن دخالتی نداشته است.»

وی همچنین در جریان گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ای سنگاپور و چند ساعت پس از انتشار خبر ترور هنیه در محل اقامتش در تهران در پاسخ به اینکه آیا این ترور تغییری در روند جنگ غزه ایجاد می‌کند، گفت: «حدس زدن بسیار سخت است، و من طی سال‌ها آموخته‌ام که هرگز درباره تاثیری که ممکن است یک رویداد بر روی چیز دیگری بگذارد، حدس نزنم.»

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر همچنین بر اهمیت آتش‌بس برای پایان این جنگ در غزه تاکید کرد و افزود: «ما تا زمانیکه به این رویه دست پیدا کنیم، ادامه می‌دهیم. کمک به پایان رنج و درد مردم فلسطین در غزه امری ضروری است. بازگرداندن گروگان‌ها امری مهم است. این بسیار مهم است که امیدواریم همه چیز را در مسیر بهتری برای صلح پایدارتر و امنیت پایدارتر قرار دهیم، به طوری که این تمرکز همچنان باقی بماند.»

بیانیه حماس

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش را اعلام و آن را به امت عربی و اسلامی و تمام آزادگان جهان تسلیت گفت.

این بیانیه اعلام کرد که رئیس جنبش حماس در یک حمله بزدلانه تروریستی در مقر اقامت خود در تهران و بعد از مشارکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران به شهادت رسید.

موسی ابومرزوق از اعضای دفتر سیاسی حماسی نیز با اعلام این مطلب تاکید کرد که این ترور بزدلانه بی پاسخ نخواهد ماند.

واکنش اتحادیه اروپا به ترور اسماعیل هنیه

سخنگوی اتحادیه اروپا به ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران واکنش نشان داد.

سخنگوی اتحادیه اروپا درجریان گفت‌وگو با تلویزیون العربی درخصوص ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران خاطرنشان کرد: ما گزارش‌ها درباره ترور اسماعیل هنیه در تهران را از نزدیک دنبال می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: ما اصولاً قتل‌های فراقانونی را رد می‌کنیم و آن را مردود تلقی می‌کنیم.

سخنگوی اتحادیه اروپا همچنین تصریح کرد: «ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم بالاترین سطح خویشتنداری را به کار گرفته و از تشدید تنش‌ها در منطقه اجتناب کنند.»

حزب الله لبنان: اسماعیل هنیه فرمانده‌ای بزرگ و صادق بود

جنبش مقاومت اسلامی حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای شهادت رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را تسلیت گفت.

در بیانیه حزب الله لبنان در این باره آمده است: ما شهادت این رهبر و فرمانده بزرگ و صادق را عمیقا تسلیت می‌گوییم.

حزب الله در ادامه تاکید کرد: فرمانده شهید اسماعیل هنیه یکی از بزرگترین رهبران عصر حاضر بود که با شجاعت تمام در برابر پروژه سلطه جویانه آمریکا و اشغالگری رژیم صهیونیستی ایستادگی کرد.

در این بیانیه آمده است: شهید هنیه یکی از رهبرانی بود که جان خود را بر کف دست نهاده و آماده شهادت برای آرمانی بودند که به آن اعتقاد داشتند و همیشه در طول راه منتظر آن بودند.

حزب الله بیان کرد که شهادت هنیه عزم و اراده مجاهدان در همه میادین مقاومت برای ادامه راه جهاد و رویارویی با دشمن را جزم‌تر خواهد کرد.

حزب الله افزود: ما با برادران عزیزمان در جنبش حماس در غم و درد از دست دادن این رهبر بزرگ و احساس خشم نسبت به جنایات دشمن شریک هستیم.

جهاد اسلامی: ترور هنیه ضایعه بزرگی برای ملت فلسطین است

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین بامداد چهارشنبه در اظهاراتی گفت که ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس ضایعه بزرگی برای ملت فلسطین است.

محمد الهندی افزود: حماس جنبش بزرگی است و هر جای خالی را مستقیما پر خواهد کرد و هنیه از دوران کودکی به دنبال شهادت بود.

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: دشمن اگر گمان کند با ترور رهبران مقاومت می‌تواند آن را شکست دهد، کاملا به اشتباه رفته است.

سامی ابو زهری از رهبران جنبش حماس پیش تر در واکنش به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش در اظهاراتی گفته بود: ما وارد جنگی همه جانبه برای آزادسازی قدس شدیم و آماده پرداخت هر بهایی در این راه هستیم.

روسیه: ترور هنیه جنایت غیرقابل قبول است

وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه ترور منجر به شهادت رئیس دفتر سیاسیِ مقاومت اسلامیِ فلسطین در تهران را محکوم کرد.

در ادامه واکنش‌ها به خبر شهادت اسماعیل هنیه، وزارت خارجه روسیه ترور رئیس دفتر سیاسی حماس را محکوم کرد.

وزارت خارجه روسیه، ترور رئیس دفتر سیاسی حماس را یک «جنایت سیاسی کاملا غیرقابل قبول» خواند و آن را محکوم کرد.

همچنین خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گزارش کرد: «ما شدیدا این حمله را که منجر به ترور آقای هنیه شده، محکوم می‌کنیم.»

این سخنگو افزود: «حمله اسرائیل به ایران، علیه تلاش برای بازگرداندن صلح در منطقه بود.»

ترکیه ترور اسماعیل هنیه را محکوم کرد

وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه به خبر شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران واکنش نشان داد.

وزارت خارجه ترکیه ترور منجر به شهادت اسماعیل هنیه را محکوم کرد.

وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه، ترور رئیس دفتر سیاسی حماس را «نفرت انگیز» خواند و محکوم کرد.

واکنش وزیر افراطی صهیونیست به ترور اسماعیل هنیه

عمیحای الیاهو وزیر افراطی کابینه رژیم صهیونیستی در واکنش به ترور بزدلانه اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران گفت که این روشی درست برای پاکسازی دنیا است!

وی مدعی شد: مرگ هنیه دنیا را اندکی بهبود می بخشد و دیگر توافق‌های سازش موهوم و ترحم به این افراد که باید بمیرند، در کار نخواهد بود.

واکنش ارتش رژیم صهیونیستی به ترور اسماعیل هنیه

ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به انتشار گزارش‌هایی در خصوص ترور بزدلانه اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران به شبکه تلویزیونی آمریکایی سی ان ان اعلام کرد که به گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های خارجی هیچ واکنشی نخواهد داشت.

جهاد اسلامی: ترور اسماعیل هنیه مردم ما را از ادامه مقاومت باز نمی‌دارد

جنبش جهاد اسلامی فلسطینی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که « شهادت رهبر بزرگ ملی اسماعیل هنیه را تسلیت می‌گوییم و بر همبستگی خود با جنبش حماس در مقاومت تاکید می‌کنیم.

این جنبش تاکید کرد که این عملیات تروریستی «مردم ما را از تداوم مقاومت منصرف نخواهد کرد.

محمود عباس: ترور هنیه یک اقدام بزدلانه و اتفاق خطرناک است

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی به شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در طی اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

عباس با محکومیت شدید این اقدام گفته، ترور هنیه یک اقدام بزدلانه و اتفاقی خطرناک است.

وی در ادامه تاکید کرد، توده‌ها و نیروهای مردمی را به اتحاد، صبر و استواری در برابر اشغالگری اسرائیل فرا می‌خوانم.

نتانیاهو به کابینه: درباره ترور هنیه حرف نزنید

به دنبال ترور منجر به شهادت اسماعیل هنیه، شبکه المیادین از دستور بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره این موضوع خبر داد.

نتانیاهو به وزرای کابینه رژیم صهیونیستی دستور داده در خصوص خبر ترور اسماعیل هنیه، اظهار نظر نکنند.

انصارالله یمن ترور اسماعیل هنیه را محکوم کرد

در پی ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و شهادت وی، جنبش انصارالله یمن در این باره بیانیه صادر کرد.

جنبش انصارالله اعلام کرد که «ترور رئیس دفتر سیاسیِ مقاومت اسلامیِ حماس برادر اسماعیل هنیه، یک جنایت تروریستی و نقض آشکار قوانین بین‌المللی است».

ابومرزوق: شهادت هنیه بی‌پاسخ نخواهد ماند

موسی ابومرزوق عضو بلندپایه دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به شهادت اسماعیل هنیه گفت، ترور اسماعیل هنیه "اقدامی بزدلانه‌ است" و بی‌پاسخ نخواهد ماند.

سامی ابوزهری از سران جنبش حماس نیز در واکنش به ترور و شهادت هنیه گفت، ما در دل جنگی باز برای آزادسازی قدس هستیم و برای پرداخت هر بهایی آماده‌ایم.

طالبان شهادت «اسماعیل هنیه» را تسلیت گفت

حکومت طالبان با انتشار بیانیه‌ای شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را «غمی بزرگ برای امت و در عین حال نویدی برای ازبین رفتن رژیم صهیونیستی» توصیف کرد.

در این بیانیه آمده است: «شهادت، دروازه وسیعی است که خداوند منان محبوبان درگاهش را به ملاقات خود قبول می‌کند. شهادت اسماعیل هنیه، از رهبران حماس، غم بزرگی برای امت به جا گذاشت، اما در عین حال نویدی برای از بین رفتن صهیونیست‌های غاصب خواهد بود. شهادت ایشان را به خانواده‌شان و به امت اسلامی تسلیت عرض می‌کنیم.»

ترکیه: ترور «اسماعیل هنیه» نفرت‌انگیز است

وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ترور و شهادت «اسماعیل هنیه» ئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در تهران را «نفرت‌انگیز» خواند و آن را محکوم کرد.

ساعاتی پیش روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

انصار الله یمن: ترور شهید هنیه نقض آشکار قوانین بین المللی است

جنبش انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ترور برادر و فرمانده مجاهد اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس یک جنایت تروریستی و نقض آشکار قوانین بین‌المللی به شمار می‌رود.

اولین واکنش روسیه به ترور «اسماعیل هنیه» در تهران

«کنستانتین کوساچف» نائب رئیس شورای فدراسیون روسیه با انتشار پیامی در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که ترور رهبران ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ناگزیر باعث تحکیم و اتحاد صفوف جنبش ضد اسرائیلی در جهان خواهد شد.

وی دراین‌باره نوشت: حملات اسرائیل به مواضع حزب الله و حماس در بیروت و تهران که ظاهراً منجر به کشته شدن رهبران عالی‌رتبه این دو جنبش شد، منجر به از بین‌رفتن تهدیدها نخواهد نشد، بلکه به معنای ناگزیربودن تحکیم صفوف مقاومت ضد اسرائیلی در جهان است.

میقاتی ترور هنیه و حمله به ضاحیه جنوبی بیروت را محکوم کرد

«نجیب میقاتی»، نخست وزیر لبنان گفت: ما به شدت ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را محکوم می‌کنیم و معتقدیم که چنین اقدامی خطری جدی درباره گسترش دایره نگرانی‌ها است.

رهبر شهید مجاهد، اسماعیل هنیه پس از شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید ایران بر اثر حمله خائنانه صهیونیست‌ها به محل اقامتش در تهران به شهادت رسید.

عمار حکیم: ترور هنیه ملت فلسطین را از ادامه راه پیروزی باز نخواهد داشت

رئیس ائتلاف گروه‌های ملی عراق شهادت رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس را تسلیت گفت.

«عمار حکیم» رئیس ائتلاف گروه‌های ملی عراق گفت: ما در حزن و سوگواری برای شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس با ملت صبور فلسطین و جنبش‌های مقاومت فلسطین شریک هستیم. این اقدامات جنایتکارانه رژیم اشغالگر ضعیف‌تر از آن است که مردم فلسطین را از ادامه حق حرکت در مسیر پیروزی برای آرمان عادلانه خود باز دارد.

طبق گزارش فرات نیوز، عمار حکیم گفت: ما به شدت این عمل جنایتکارانه را محکوم می‌کنیم و از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم مقابل این رژیم غاصب بایستد. خداوند شهید هنیه را بیامرزد و به برادران و هم‌مسیرانش عزم و اراده ادامه مسیر شهادت تا زمان تحقق پیروزی مسئله عادلانه فلسطین را بدهد.

عروس شهید هنیه: چیزی جز رضای خدا بر زبان نمی‌آوریم

عروس اسماعیل هنیه، طی پیامی ویدئویی به شهادت رئیس‌دفتر سیاسی جنبش حماس واکنش نشان داد.

وی گفت که «با قلبی راضی به قضا و قدر الهی»، شهادت مردی را تسلیت می‌گوید که نیازی به معرفی نداشت. «دعا می‌کنم برای عمویم، عزیزم، پدرم، تاج سرم، نور چشمم».

عروس رئیس دفتر سیاسی حماس که در روز عید قربان، همسرش نیز به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، گفت: «عموی عزیزم، ابوالعبد هنیه به جمع مجاهدین صادق پیوست.

 به جمع فرزندانش و خون‌های پاک پیوست..او یک فرمانده بزرگ و قهرمان بود. ما چیزی جز رضای خدا بر زبان نمی‌آوریم».

وی در ادامه از خداوند متعال صبر و اجر مسئلت کرد و گفت که «تسلی ما در این است که می‌دانیم این دنیا فانی است و ملاقات دوباره ما [ان شاء الله] در بهشتی است که وسعتش به اندازه آسمان‌ها و زمین است. خدانگهدار ای رهبر امت».

چین ترور اسماعیل هنیه را محکوم کرد

سخنگوی وزارت خارجه چین لین جیان امروز چهارشنبه در واکنش به شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس در پی ترور او در تهران، گفت که پکن به این حادثه توجه دارد و آن را به شدت محکوم می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین گفت که «عمیقاً نگران هستیم که این حادثه منجر به بی‌ثباتی بیشتر وضعیت در منطقه شود».

پیام تسلیت رئیس مجلس ترکیه در پی شهادت هنیه: او در حمله بزدلانه دشمن بشریت به شهادت رسید

نعمان کورتولموش، رئیس مجلس ترکیه در واکنش به شهادت اسماعیل هنیه، تأکید کرد که هنیه در حمله بزدلانه دشمن بشریت و عامل قتل‌عام یعنی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است.

وی تصریح کرد که «به کاروان شهیدان غزه یک مجاهد بزرگ دیگر پیوست. اسماعیل هنیه، کسی که از خانواده‌اش، ده‌ها شهید تقدیم کرده بود، در حمله پست رژیم صهیونیستی اسرائیل که دشمن انسانیت و جنایت‌کار است به شهادت رسیده است».

وی در ادامه افزود:«برای وی از خداوند رحمت می‌طلبم، جایگاهش بلند و مکانش بهشت باشد. او همان‌طور که ایمان داشت، زندگی کرد و همان‌طور که زندگی کرد، از دنیا رفت. عمر خود را به قضیه فلسطین اختصاص داد و مبارزاتی که انجام داد، برای نسل‌ها نمونه شد. پس از شهادت فرزندان و نوه‌هایش، باوقار و ایمان راسخ ایستادگی کرد و خداوند به او با شهادت، پاداش داد».

رئیس پارلمان ترکیه با اشاره به شعری از عزت بگوویچ گفت:«ما را به خاک سپردند اما نمی‌دانستند که ما بذر بودیم». وی برای تمام مردم فلسطین و همه افرادی که دل در گرو قضیه فلسطین آزاد دارند، صبر و تسلیت آرزو کرد.

فرزند هنیه: خون پدرم رنگین‌تر از خون کودکان فلسطینی نیست

عبدالسلام اسماعیل هنیه در گفت‌وگو با شبکه الجزیره، در واکنش به ترور پدرش، گفت که «پدرم هر روز احساس شهادت می‌کرد، ما به او افتخار می‌کنیم و سرمان را بالا می گیریم».

وی با تاکید بر ضرورت توقف جنایات اسرائیل علیه ملت فلسطین افزود: «پدرم به آرزویش رسید و ما در انقلاب و مبارزه مستمر علیه دشمن هستیم و مقاومت با ترور رهبری پایان نمی‌یابد. مسیر ملت در آزادسازی ادامه خواهد یافت».

عبدالسلام تصریح کرد: «خون پدرم رنگین‌تر از خون کوچک‌ترین کودک فلسطینی، نیست».

قطر: ترور هنیه نقض صریح قوانین بین‌المللی است

وزارت امور خارجه قطر در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، این اقدام رژیم صهیونیستی را نقض صریح قوانین بین‌المللی ارزیابی کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه قطر در این باره آمده است: دولت قطر ترور رئیس دفتر سیاسی حماس را به شدت محکوم می‌کند، ترور اسماعیل هنیه جنایتی فجیع و تشدید خطرناک تنش و نقض آشکار قوانین بین‌المللی و انسانی است.

نخست وزیر مالزی، ترور اسماعیل هنیه را اقدامی نفرت‌انگیز خواند

انور ابراهیم، نخست وزیر مالزی، گفت که ترور اسماعیل هنیه، نخست وزیر سابق فلسطین، قتلی نفرت انگیز با هدف متوقف کردن مذاکرات آتش بس در غزه است که از سال گذشته تاکنون ادامه دارد.

انور، قتل هنیه را که رئیس دفتر سیاسی حماس نیز بود به شدت محکوم کرد.

وی افزود: این قتل از فجیع‌ترین نوع آن، آشکارا برای منحرف کردن گفت‌وگوهای جاری با هدف پایان دادن به کشتار غزه که بیش از ۴۰ هزار کشته برجای گذاشته، طراحی شده بود.

انور در پستی در فیس بوک در روز چهارشنبه (۳۱ ژوئیه، ۱۰ مرداد) با اشاره به بی مجازات ماندن اقدامات رژیم صهیونیستی، نوشت: تنها افراد غافل و بی‌وجدان نیازی به تشدید فشار بر اسرائیل برای توقف تجاوزات جنایتکارانه‌اش نمی بینند.

انور گفت عمیقاً نگران تاثیری است که ترور اسماعیل هنیه می تواند بر فلسطینی‌ها بگذارد، فلسطینی‌هایی که تا امروز در معرض چندین دهه درد، سختی و رنج بوده‌اند.

وی ادامه داد: بدخواهانی که از من به خاطر ملاقات با اسماعیل در گذشته انتقاد کرده‌اند، قدردان تمایل عمیق او برای یک خاورمیانه صلح‌آمیز و یک ملت فلسطینی که حیثیت واقعی خود را بازیافته، نیستند. من در غم از دست دادن یک دوست عزیز و مدافع شجاع مردمش، سوگوار هستم.

بغداد: ترور هنیه تهدیدی برای امنیت و ثبات منطقه است

وزارت امور خاجه عراق در بیانیه‌ای عملیات بزدلانه ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: این عملیات متجاوزانه، نقض آشکار قوانین بین‌المللی و تهدید امنیت و ثبات در منطقه است.

وزارت امور خارجه عراق در بخشی از این بیانیه تاکید کرد: عراق در این لحظات دشوار با ملت و رهبری فلسطین اعلام همبستگی کامل می‌کند و از جامعه بین‌المللی می‌خواهد که به مسئولیت‌های خود عمل کند و اقدامات لازم را در راستای توقف تجاوزها مکرر و نقض حاکمیت کشورها اتخاذ کند.

در این بیانیه همچنین آمده است: عراق به حمایت از مساله فلسطین و حقوق مشروع ملت این کشور از جمله حق تعیین سرنوشت و برپایی دولت مستقل به پایتختی قدس شرقی پایبند است.

عمان: ترور هنیه ضربه آشکار به تلاشها برای تحقق صلح در منطقه است

وزارت خارجه سلطنت عمان در بیانیه ای ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران را به شدت محکوم کرد و آن را ضربه ای آشکار به تلاشها برای تحقق صلح و ثبات در منطقه دانست.

در این بیانیه آمده است که ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نقض آشکار قوانین بین‌المللی و انسانی است و ضربه آشکار به تلاش‌ها برای تحقق صلح و ثبات در منطقه به شمار می‌رود.

اکرم الکعبی: صهیونیست‌ها دروازه جهنم را به‌روی خود گشودند

دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء در واکنش به ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که اسرائیل از عواقب اقدام بزدلانه خود خلاصی نخواهد یافت.

اکرم الکعبی در پیامی نوشت: شهادت برادرمان اسماعیل هنیه را به جهان اسلام، همه آزادگان جهان، ملت مقاوم فلسطین و خانواده ایشان تسلیت می‌گوییم.

وی در این پیام ادامه داد: این ترور وحشیانه همزمان با هدف قرار دادن ضاحیه جنوبی در لبنان و حمله آمریکایی‌ها که منجر به شهادت مجاهدان قهرمان عراقی شده، به‌دست رژیم خیانتکار صهیونیستی انجام گرفت.

تاکید می‌کنیم که صهیونیست‌ها و آمریکا دروازه‌های جهنم را به‌روی خود گشودند و از [عواقب] این اقدام بزدلانه خلاصی نخواهند یافت.

این ترورها در ماه محرم، نه‌تنها ما را از انتقام بازنمی‌دارد، بلکه بر عزم و پافشاری‌مان می‌افزاید.

ثبات و ایستادگی ما ریشه در مکتب کربلای امام حسین (ع) دارد و شهادت، راه و افتخارمان به‌حساب می‌آید.

نظر شما