شناسهٔ خبر: 67966376 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

صدرالحسینی:

پاسپورت شهید هنیه دیپلماتیک بود/حق انتقام برای جمهوری اسلامی ایران وجود دارد

صدرالحسینی: یک کارشناسی مسائل بین‌الملل گفت: پاسپورت شهید هنیه دیپلماتیک بود و از نظر حقوق بین‌الملل مصونیت داشت و حق انتقام برای جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید رضا صدرالحسینی درباره ترور اسماعیل هنیه و شهادت وی گفت: آقای هنیه باتوجه به نوع کار، موقعیت و جایگاه‌شان با پاسپورت دیپلماتیک سفر می‌کردند از جمله سفری که برای مراسم تحلیف ریاست جمهوری به ایران تشریف آورده بودند، ایشان یک مقام سیاسی بودند. از جهت حقوق بین‌الملل ایشان مصونیت سیاسی داشتند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تاکید کرد: آقای هنیه در کنار نزدیک به ۸۰ هیات رسمی و سیاسی که برای مراسم تحلیف به ایران تشریف آوردند، مهمان ما بودند. حقوق بین‌الملل در این زمینه روشن و شفاف است. اما سوالی که وجود دارد این است که کدام نهاد بین‌المللی باید به این موضوع رسیدگی کند؟ قطعا جمهوری اسلامی ایران در یادداشتی موارد و موضوعات حقوقی را به سمع و نظر نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد خواهد رساند.

وی خاطرنشان کرد: حق انتقام برای جمهوری اسلامی وجود دارد و همانطور که می‌دانیم قدرت‌های بزرگ از جمله آمریکا معمولا سکوت اختیار می‌کنند اما آنچه که مسلم است جمهوری اسلامی بدون یک حرکت تند احساسی بر اساس عقلانیت و درایت و بر اساس حقوق بین‌الملل پاسخ لازم را به رژیم صهیونیستی خواهد داد.

صدرالحسینی خاطرنشان کرد: در حقوق بین‌الملل در ماده ۵۱ تصریح شده است و موضوع انتقام و عمل مقابله به مثل برای حافظت از امنیت کشورها کاملا روشن است تمام اعضای سازمان ملل نسبت به آن متعهد هستند. جمهوری اسلامی در حوزه پیگیری حقوقی و انتقام گیری لازم اقدامات لازم و متناسب با این جنایت را صورت خواهد داد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما