شناسهٔ خبر: 67966310 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد:

مشکل تنش آبی ۳ منطقه شهر یاسوج مرتفع می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد از اصلاح و بهسازی شبکه آب‌رسانی به مناطق شرف‌آباد، بنسنجان و دولت‌آباد شهر یاسوج خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، امید صالحی، امروز_ چهارشنبه دهم مرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تجمیع و بهسازی شبکه آب ورودی مخزن مناطق شرف‌آباد، بنسنجان و دولت‌آباد در شهر یاسوج به طول ۱۱ کیلومتر انجام شده‌است و تا ۴۸ ساعت آینده ساکنان این مناطق شاهد رفع تنش آبی خواهند بود.

وی افزود: بازسازی و بهسازی شبکه و خطوط انتقال از جمله عملیات اجرایی انجام گرفته برای دسترسی پایدار مردم ۳ منطقه مورد هدف به آب آشامیدنی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این طرح با هزینه بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان انجام شده‌است، گفت: با اجرای این طرح دبی آب شبکه مناطق مسکونی بنسنجان، شرف‌آباد و دولت‌آباد شهر یاسوج از ۱۲ لیتر بر ثانیه به ۴۶ لیتر بر ثانیه افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: مخزن ذخیره آب این مناطق به ویژه در فصل تابستان به دلیل نامناسب بودن شبکه هیچ گاه به طور کامل پر نمی‌شد و همین امر باعث تنش آبی در این مناطق شده بود.

صالحی عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته فاز دوم اصلاح شبکه آب مناطق بنسنجان، شرف‌آباد و دولت‌آباد برای افزایش دبی این مناطق به ۸۰ لیتر بر ثانیه پیش‌بینی شده و به زودی عملیاتی می‌شود.

وی تصریح کرد: در این طرح اضافه آب به محلات مسکونی دیگر نقاط شهر یاسوج از جمله شاهدها، بولوار عدل و خیابان تختی هدایت می‌شود تا مشکل ناپایداری آب ساکنان مناطق یاد شده نیز مرتفع شود.

نظر شما