شناسهٔ خبر: 67965993 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پارک‌های بازی گیلان مجوز استاندارد ندارند

رشت - ایرنا - معاون ارزیابی و انطباق اداره کل استاندارد گیلان گفت: هم اکنون هیچ شهرداری در استان گیلان تائیدیه و مجوز استاندارد استفاده از تجهیزات بازی نصب شده در پارک‌ها را ندارد؛ تاب‌ها، سرسره‌ها و تجهیزات ورزشی نصب شده دارای نقص بوده و فاقد کفپوش‌های ایمنی برای استفاده از کودکان هستند.

صاحب‌خبر -

محمد جعفرزاده روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا سه ماهه نخست ۱۴۰۳ حدود ۹۹۲ مورد بازرسی از مراکز تفریحی گیلان انجام شد که از این تعداد ۵۲ مورد عدم انطباق گزارش شد و عمده موارد تخلف مربوط به تجهیزات نصب شده از سوی شهرداری ها بوده است.

وی با اشاره به اهمیت نصب کفپوش در مراکز تفریحی کودکان تصریح کرد: نصب کفپوش در پارک‌ها برای مراکز تفریحی کودکان هزینه‌ بالایی دارد و همین امر موجب می شود این مراکز نسبت به تجهیز مراکز خود به کفپوش مناسب مقاومت کنند و از انجام آن شانه خالی کنند.

وی با بیان اینکه کودکان قشر آسیب پذیر جامعه ما هستند، تصریح کرد: اماکن تفریحی که برای استفاده کودکان احداث می شود باید استانداردها و ایمنی لازم را داشته باشد تا کمترین آسیب را موجب شوند.

وی اضافه کرد: استان گیلان در مجموع ۲۱۵ مکان تفریحی فعال دارد که شامل مراکز خصوصی، شهربازی های سرباز و سرپوشیده و مراکز تفریحی و تجهیزات بازی است.

وی تصریح کرد : همه این مراکز

باید استانداردسازی اماکن را رعایت کنند؛ این مکانها زمانی تاییدیه بهره برداری دریافت خواهند کرد که تمامی موارد مورد تائید استاندارد را لحاظ کنند.

جعفرزاده تاکید کرد: استان گیلان ۵۳ شهرداری دارد که بهره بردار تجهیزات تفریحی هستند و از این تعداد ۲۳ شهرداری همکاری لازم را با این اداره کل داشتند و تجهیزات خود را در سامانه ای که برای شهر بازی ها وجود دارد ثبت کرده اند.

به گفته وی، سال گذشته برای ۱۴ شهرداری که همکاری لازم را با اداره کل استاندارد گیلان نداشتند اخطار صادر شد و این شهرداری ها به مراجع قضایی معرفی شدند و رایزنی هایی نیز با دادستانی شهرستانهای شهرداری های مذکور به عمل آمد.

وی تصریح کرد: شهرداری ها در صورت رفع نواقص تجهیزات و اعلام به اداره کل استاندارد گیلان می توانند درخواست بازرسی کرده و در صورت تائید شرکتهای بازرسی نسبت به اخذ گواهینامه اقدام کنند. در غیر اینصورت این اداره کل نخست تذکرات لازم برای این مراکز صادر خواهد شد و در صورت عدم همکاری از سوی بهره بردار با ارائه اخطار و نامه نگاری با مراجع قضایی نسبت به پلمپ تجهیزات مستقر در این مراکز اجازه فعالیت از آنها سلب خواهد شد.

نظر شما