شناسهٔ خبر: 67965523 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هجر اسماعیل بعد از داغ ابراهیم | شهادت هنیه پیوند دیگر ملت ایران و فلسطین است

اشتباه بزرگ عوامل ترور اسماعیل هنیه در تهران این است که نمی‌دانند، خون این شهید مجاهد در پیوند ملت ایران و فلسطین یک جهش غیرقابل باور با پیامدهای راهبردی ویران کننده‌ای علیه خود آنها ایجاد خواهد کرد. اسماعیل هنیه اینک یکی از شهدای بزرگ ملت ایران خواهد بود و این بدین معنا است که فلسطین و فلسطینی‌ها بیش از هر زمان دیگری در قلب و دل مردم ایران جای خواهند گرفت. 

صاحب‌خبر -

گروه ایرنا زندگی -  هنوز چشمانم را درست باز نکرده بودم که بر حسب عادت لعنتی، صفحه گوشی را جلوی صورتم گرفتم. نمی دانم چرا بعد از خبر شهادت ۱:۲۰ بامداد جمعه، برایم درس عبرت نشده که بگذارم کمی خواب از سرم بپرد بعد بروم سراغ گوشی. اما انگار همان حادثه مجدد وقوع یافت.خبر شهادت یکی دیگر از یاران اسلام و انقلاب در بالاترین تیترهای خبری در همه کانالها خودنمایی می کرد. و مرور صفحات روزگار تلخ شهادت حاج قاسم که هیچ! این بار با خودم تکرار می کردم «وای از غمی که تازه شود با غمی دگر...» هنوز داغ ابراهیم مان سرد نشده که باید هجر اسماعیل را بچشیم.

در پی شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران موج همراهی ملت ایران و اسلام برای بالا بردن پرچم شهادت باز هم فضای مجازی را برای خود کرد. خبر اول تمام رسانه های دیداری و شنیداری حاکی از محکوم کردن رژیم جنایتکار و کودک کش صهیونیستی و بالا بردن پرچم شهادت است. عروس هنیه در فیلمی که از خود منتشر کرده است چنان صلابتی از خود نشان می دهد و یاد شهید را در کنار خانواده شهیدپرورش زنده می کند که تمام حرف و حدیث های حاشیه ای را کنار می زند: «ما در معرکه جنگی هستیم که دیدار مجاهدین در جنت الاعلی خواهد بود.»

کم کم فضای شبکه های اجتماعی و پیامرسانی را بالا پایین می کنم. توئیت های قشنگی می بینم:
«هر که را می خواهید شهید کنید! مکتب ما قائل به فرد نیست.» (سید مصطفی موسوی)

«این همه سال پاداشی جز شهادت نداشت!» (سجاد)

«سلام ما رو به حاج قاسم برسون» (ایمان ملکوتی)

آخرین عکس هنیه در تهران با نماد قدس شریف بود. ملت مقاومت نه تنها با ترور از آرمان فلسطین کوتاه نخواهند آمد، بلکه با خونهای ریخته شده بیدارتر می شوند.» (محمد شیروانی)

«پایان جهاد فی سبیل الله شهادت است.» (حسنین حداد)

««وانه لجهاد، نصر او استشهاد» حقیقتاً که یکی از مصادیق دقیق این عبارتِ ابوعبیده، سخنگوی قهرمان گردان‌های قسام، شهید مجاهد #اسماعیل_هنیة است.. شهیدی که عمر خود را صرف جهاد برای آرمان آزادی فلسطین کرد و بعد از شهادت بسیاری از اعضای خانواده‌اش در این راه، حالا خود نیز به شهادت رسید.» (سید پویان حسین پور)

هجر اسماعیل بعد از داغ ابراهیم | شهادت هنیه پیوند ملت ایران و فلسطین

«صدها گل سرخ، یک گل نصرانی مارا ز سر بریده می ترسانی گر ما زسر بریده می ترسیدیم در محفل عاشقان نمی رقصیدیم....» (سعید ساداتی)

هجر اسماعیل بعد از داغ ابراهیم | شهادت هنیه پیوند ملت ایران و فلسطین

در این میان واکنش های خود اهالی غزه هم به این اتفاق برایم جالب توجه بود:

« به عنوان یک فرد از غزه این امر ما را از دفاع باز نمیدارد و قدرت را بیشتر می کند.» (has._.ga)

«ما به عنوان یک فرد از غزه به دفاع از خود ادامه خواهیم داد و به دستیابی به حقوق زندگی کردن ادامه خواهیم داد.» (islsm.abu.mohsen)

هجر اسماعیل بعد از داغ ابراهیم | شهادت هنیه پیوند ملت ایران و فلسطین

«مهدی جهان تیغی» در یادداشتی بر این مضمون نوشت: 

«اشتباه بزرگ عوامل ترور اسماعیل هنیه در تهران این است که نمی‌دانند، خون این شهید مجاهد در پیوند ملت ایران و فلسطین یک جهش غیرقابل باور با پیامدهای راهبردی ویران کننده‌ای علیه خود آنها ایجاد خواهد کرد. اسماعیل هنیه اینک یکی از شهدای بزرگ ملت ایران خواهد بود و این بدین معنا است که فلسطین و فلسطینی‌ها بیش از هر زمان دیگری در قلب و دل مردم ایران جای خواهند گرفت.

استراتژیست‌های عاقل آمریکایی پیش از این دریافت کرده‌اند که ترور ابومهدی المهندس در کنار شهید حاج قاسم سلیمانی در بغداد، چه استحکام و پیوند بزرگتری بین روابط و قلوب مردم ایران و عراق ایجاد کرد. اینک قطعی خواهد بود که ترور اسماعیل هنیه در تهران، موج ضد صهیونیستی در ایران و پشتیبانی آنها را از ملت فلسطین ده‌ها برابر افزایش خواهد داد. 

صهیونیست‌ها به زودی در بدرقه شهید اسماعیل هنیه در تهران متوجه خواهند شد که با یک محاسبه غلط هیجانی، چه ضرر راهبردی بزرگی را محتمل شدند. تا دیروز حاج قاسم شهید ویژه راه قدس برای فلسطینی‌ها بود و از امروز «اسماعیل هنیه» شهید ویژه مقاومت در ایران خواهد شد. 

شاید برایمان اینک این حادثه، دردناک و پر از بغض و خشم باشد ولی به سنت الهی که در این ۴۵ سال پس از انقلاب  بارها تجربه کردیم، باور داریم که هیچ چیزی به اندازه جاری شدن خون شهید نمی‌تواند، پیروزهای واقعی و بزرگ را برایمان رقم بزند.

بیاد بیاوریم بعد از ریخته شدن خون حاج قاسم، شاهد طوفان الاقصی‌ها، وعده صادق‌ها و بیداری‌های بزرگ در دانشگاه‌های بزرگ اروپایی و آمریکایی و بزرگترین تجمعات شهروندان غربی علیه اسرائیل اتفاق افتاد. آن روزهای اول شهادت حاج قاسم شاید پیش بینی این فتوحات بزرگ برای برخی غیرقابل باور و حتی محاسباتشان درباره آینده، بالعکس اتفاقات و فتوحات ماه‌های اخیر جبهه مقاومت بود.

باور کنیم و باور داریم در پس شهادت اسماعیل هنیه در قلب پایتخت محور مقاومت، فتح بزرگی نهفته است که مثل همیشه با سنت‌های الهی پشتیبانی و تضمین شده است. تجربه این چند سال پر التهاب که سرعت تحولات در غرب آسیا به نفع جبهه مقاومت شتاب گرفته، به ما می گوید؛ فتوحات بزرگ دیر نخواهد بود و زود به زود مشاهده و لمس می‌شوند.»

نظر شما