شناسهٔ خبر: 67965275 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: تداوم ناپایداری جوی و دریایی در استان مورد انتظار است.

صاحب‌خبر -

مجتبی حمزه‌نژاد امروز چهارشنبه ۱۰مرداد درباره پیش‌بینی وضعیت هوا گفت: تا اواخر وقت امروز در مناطق دریایی استان به‌ویژه غرب دریای عمان و شرق تنگه هرمز، وزش بادهای نسبتاً شدید جنوب شرقی پیش‌بینی می‌شود و دریا مواج خواهد بود.

وی با اعلام بیشینه سرعت باد در این مناطق به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۱۵۰ سانتیمتر توصیه کرد: شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از تردد به‌ویژه در تنگه هرمز خودداری کنند و تمهیدات لازم برای تردد ایمن سایر شناورها انجام شود.

براساس پیش‌بینی امروز اداره کل هواشناسی هرمزگان در سواحل و جزایر نیز بروز گرد و غبار و کاهش موقتی کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان به‌ویژه شهرستان بشاگرد و ارتفاعات غربی، رشد ابر، رگبار باران و رعد و برق، افزایش لحظه‌ای سرعت باد و سیلابی شدن مسیل‌ها پیش‌بینی می‌شود.

حمزه نژاد افزود: از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی دوری شود.

وی گفت: فردا پنجشنبه از میزان سرعت بادهای جنوب شرقی کاسته خواهد شد و در ساعات بعدازظهر، وزش بادهای جنوب غربی در تنگه هرمز پیش‌بینی می‌شود.

به لحاظ دمایی امروز و فردا نوسانات دمایی تغییر چندانی نخواهد داشت و روز جمعه افزایش یک تا دو درجه‌ای دمای بیشینه پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما