شناسهٔ خبر: 67965056 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تقلب، بلای جان دانشگاه‌های استرالیا

فاطمه حسین‌پور

جامعه دانشگاهی استرالیا نسبت به بروز تقلب‌های درسی در دانشگاه‌های این کشور ابراز ناامیدی کرد.‌

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، کارکنان و دانشجویان استرالیایی می‌گویند استفاده از هوش مصنوعی برای تقلب در روند تحصیل، تهدیدی برای بی‌ارزش کردن مدارک تحصیلی در این کشور است.  

دانشگاهیان استرالیایی می گویند که با این تفاسیر تحت فشار هستند تا صدها دانشجو مظنون به سرقت ادبی و سایر اشکال تقلب را قبول کنند تا جریان درآمد دانشگاه‌های خود را حفظ کنند که یکپارچگی و شهرت بین المللی آنها را تهدید می‌کند. 

یکی از دانشگاهیان گفت: ترکیب تقلب تجاری و ظهور هوش مصنوعی اکنون تهدیدی برای کاهش ارزش مدرک تحصیلی است. مگر اینکه این تقلب‌ها "مانند آب نبات های گران قیمت توزیع شوند".

گاردین استرالیا با چندین دانشگاه و دانشجو صحبت کرد و آنها توضیح دادند که استفاده عمده از هوش مصنوعی در بسیاری از مؤسسات آموزش عالی تا حد زیادی کنترل نشده است.

یکی از اساتید علوم انسانی در یکی از دانشگاه‌های برجسته استرالیا که او از این که متوجه شد بیش از نیمی از دانشجویانش  در اولین تکلیف خود برای تمام یا بخشی از کارشان در سال جاری از هوش مصنوعی استفاده کرده‌اند، متعجب شده است. 

وی گفت: ما دانشجویان را در حد استاندارد نگه نمی داریم. این امر برای کسی که فکر می‌کند مدرک او با ارزش است، منصفانه نیست این فقط اثباتی است برای آنها که برای مدرک‌شان پول پرداخت شده است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در سال‌های اخیر «وابستگی زیادی» به بازار بین‌المللی دیده می‌شود. به طوری که اساتید برای حفظ درآمد از دانشجویان خود، تحت فشار قرار گرفته‌اند.

او گفت که بیش از ۸۰ درصد از دوره های او را دانشجویان خارجی تشکیل می‌دهند که برای تحصیل هزینه زیادی می‌پردازند.

انتهای پیام 

نظر شما