شناسهٔ خبر: 67964552 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عطوان:

رزمندگان حزب‌الله آماده نبرد بزرگ هستند/ پاسخ به حمله «ضاحیه» حتمی است

تهران- ایرنا- «عبدالباری عطوان» تحلیلگر جهان عرب با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به «ضاحیه» بیروت گفت که رزمندگان حزب الله در آمادگی کامل برای پاسخ به این جنایت هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، عطوان در رای الیوم نوشت: پس از گذشت سه روز از تهدیدهای رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله به بیروت و نابودی زیرساخت‌های آن و ادعای نابودی حزب الله، صهیونیست‌ها حمله ای به «حاره حریک» در ضاحیه بیروت انجام داده و مدعی ترور فرد مسئول حادثه مجدل شمس شدند که تاکنون خبر شهادتش تایید نشده است.

وی افزود: فرار اسرائیلی ها به شکل شنیع و کاملا آشکار مشهود است و گواه آن نیز حالت رعب و وحشتی است که ارتش نتانیاهو در آن به سر می برد و از همه تهدیدات از بیم واکنش انتقام جویانه حزب الله در عمق اراضی اشغالی دست برداشته است.

عطوان ادامه داد: حزب الله دهها فرمانده میدانی دارد و چه کسی گفته که شخص هدف قرار گرفته مسئول حمله موشکی به مجدل شمس است و اصولا چه کسی تایید کرده که حزب الله این حمله را انجام داده است؟ نتانیاهو شکست خورده به دنبال بهانه ای برای عقب نشینی از تهدیدات شدید خود است و آن را در این ترور ساختگی و بزرگنمایی آن یافت.

به نوشته سردبیر رای الیوم، ترور فرمانده میدانی حزب الله البته اگر خبر شهادت «فواد شکر» تایید شود، موضوع جدیدی نیست و اولین بار نبوده و آخرین بار هم نخواهد بود و این جنگ طولانی در جبهه لبنان است. به طورحتم واکنش انتقام جویانه حزب الله در راه است. «هدهد» و موشکهای مختلف از کاتیوشا گرفته تا بالستیک نقطه زن موجود هستند.

این تحلیلگر بیان کرد: نتانیاهو یکی از برجسته ترین دروغگویان دنیاست و چه بسا در تاریخ معاصر باشد که دروغ دست داشتن حزب الله در حمله موشکی به مجدل شمس و بزرگنمایی آن را ایجاد کرد، به این امید که حزب الله را بترساند و او را به سمت جنگ فرسایشی ویرانگر در الجلیل وادار کند، اما این دروغ ها به شکست منجر شد و به صخره محکم و باصلابت حزب الله برخورد کرد و حزب الله بر واکنش به هر حمله اسرائیلی به زیرساختها، شهرها، بنادر و فرودگاههایش اصرار کرد.

عطوان اضافه کرد: هنگامی که نتانیاهو می گوید که تمام شده یعنی به این حمله اکتفا کرده و از تهدید تبدیل بیروت به غزه دیگر و لبنان به عصر حجر دست برداشته و دست به دامان آمریکا و «عاموس هوکشتاین»فرستاده آمریکا به خاورمیانه برای خارج کردن او از باتلاق و یافتن راهکار دیپلماتیک شده اما سید حسن نصرالله حلقه نجات برای او نخواهد انداخت و جنگ را مگر با توقف جنگ غزه و آتش بس دائمی و خروج از غزه متوقف نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: عدم اجرای فوری تهدیدات اسرائیل برای حمله زمینی به لبنان نمایانگر حالت ضعف و درماندگی روانی و نظامی سردمداران سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی است و این اولین در تاریخ جنگ در جبهه لبنان است که ارتش اسرائیل در اجرای تهدیدات خود علیه مرزهای لبنان تردید به خود راه می دهد و حمله خود را به تعویق می اندازد و علت اصلی آن هم ترس از واکنش مقاومت اسلامی به رهبری حزب الله است.

این نویسنده و تحلیلگر جهان عرب ادامه داد: اینکه برخی می گویند تعویق این حمله به خاطر حمله گروهی از صهیونیستها به بازداشتگاه «سدیه تیمان» برای آزادی ۹ نظامی صهیونیست تجاوزگر به یکی از اسیران اهل غزه بوده را قبول نداریم بلکه نتانیاهو از شدت واکنش مقاومت لبنان به هر حمله زمینی به لبنان هراس دارد.

وی افزود: نتانیاهو پیام شوکه کننده از حامی آمریکایی و فرستاده او در لبنان یعنی هوکشتاین دریافت کرده، مبنی بر اینکه هرگونه حمله زمینی به لبنان حمله نیروهای رضوان حزب الله به الجلیل، شلیک ۴ هزار موشک سنگین با سرجنگی ۵۰۰ کیلوگرمی و دهها پهپاد انتحاری برای هدف قرار دادن زیرساختهای نظامی و شهری در حیفا، یافا، صفد، نهاریا و تل آویو را به همراه خواهد داشت.

عطوان نوشت: از برخی اظهارنظرهای مسئولان و وزیران دولت پیشبرد امور لبنان مبنی بر کنار آمدن با حمله اسرائیل و عدم واکنش به آن به این دلیل که محدود بوده و فرودگاه بیروت هدف قرار نگرفته است، در شگفت هستیم. حزب الله و دیگر گروههای مقاومت به ویژه در یمن و عراق به حمله ضاحیه واکنش نشان خواهند داد و این حمله عمق اسرائیل را هدف قرار خواهد داد. این گروه ها در اوج آمادگی به سر می برند و واکنش نیروهای مسلح یمن به حمله چند هفته قبل دشمن اسرائیلی به بندر الحدیده هم به قوت خود باقی است و تعویق آن به دلایل لجستیکی و یافتن اهداف دردناک و طولانی کردن میزان رعب و وحشت شهرک نشینان و سران آنها و طولانی کردن مدت انتظار است.

وی اضافه کرد: آنکه از شهدای مجدل شمس انتقام خواهد گرفت، ساکنان جولان سربلند هستند، نه قاتل آنها بنیامین نتانیاهو و موشکهای گنبد آهنینش. رزمندگان مقاومت در لبنان که در اوج آمادگی هستند در انتظار نبرد بزرگ هستند.

نظر شما