شناسهٔ خبر: 67964265 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ونزوئلا روابط دیپلماتیک با پرو را قطع می‌کند

ایوان گیل، وزیر امور خارجه ونزوئلا امروز (چهارشنبه) گفت که کاراکاس تصمیم به قطع روابط دیپلماتیک خود با پرو به دلیل اظهارات وزیر امور خارجه پرو در مورد نتایج انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، روز دوشنبه، پرو از به رسمیت شناختن نتایج انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا خودداری کرد. روز بعد، وزیر خارجه پرو گفت که ادموندو گونزالس، نامزد مخالفان ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور منتخب این کشور به رسمیت می‌شناسد.

در پی این اظهارات مداخله‌جویانه، وزیر خارجه ونزوئلا در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) نوشت: «دولت جمهوری بولیواری ونزوئلا بر اساس ماده ۴۵ کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ تصمیم به قطع روابط دیپلماتیک با جمهوری پرو گرفته است. ما پس از اظهارات بی‌پروا وزیر امور خارجه پرو مجبور به اتخاذ این تصمیم هستیم.»

در پی انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ ژوئیه، نیکولاس مادورو برای سومین دوره ریاست جمهوری به پیروزی دست یافت. اعلام نتایج باعث اعتراضات در پایتخت کاراکاس و فراتر از آن شد و درگیری بین پلیس و حامیان مخالف گزارش شد. دولت ونزوئلا چندین کشور را به دخالت در انتخابات متهم کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما