شناسهٔ خبر: 67963999 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

شهادت اسماعیل هنیه و یکی از محافظان او در تهران/ زمان و مکان حادثه اعلام شد

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران خبر داد.

صاحب‌خبر -

شهادت اسماعیل هنیه و یکی از محافظان او در تهران/ زمان و مکان حادثه اعلام شد

 

به گزارش تابناک به نقل از سپاه نیوز، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

 

متن اطلاعیه به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم

 

انا لله و انا الیه راجعون

 

با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز ( چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.

 

عضو حماس: بی پاسخ نمی گذاریم

با شهادت هنیه، «موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس: ترور فرمانده اسماعیل هنیه عملی بزدلانه است و بی پاسخ نخواهد بود.

 

 

نیویورک‌تایمز: «مرد صلح» کشته شد

نیویورک‌تایمز در بازتاب این خبر به نقل از کارشناسان مسائل سیاسی و حوزه خاورمیانه نوشت: اسماعیل هنیه، یکی از عالی‌رتبه‌ترین مقامات حماس در ایران ترور شد؛ بیم فرو رفتن منطقه در جنگی فراگیر می‌رود.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: بدون وجود این مرد صلح‌طلب، احتمالا جنگ گسترده‌تر می‌شد. اگر اسماعیل هنیه زنده می‌ماند، صلح در زمان ما برقرار می‌شد.

 

اولین واکنش کاخ سفید

در پی این تحولات، یک سخنگوی کاخ سفید گفت که کاخ سفید گزارش‌های مربوط به ترور و به شهادت رسیدن اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در ایران را دیده است، اما از اظهار نظر فوری خودداری کرد.

 

حریم هوایی اسرائیل بسته شد

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که رژیم هوایی سرزمین‌های اشغالی منطقه الخضیرة تا حیفا و مناطق شمالی سرزمین‌های اشغالی به مدت ۲۴ ساعت مسدود خواهد بود.

 

این گزارش، اقدام رژیم صهیونیستی مبنی بر بستن حریم هوایی سرزمین‌های اشغالی را در نتیجه نگرانی از حملات گسترده موشکی و پهپادی به سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد.

 

محمود عباس: بزدلانه و خطرناک بود

شهادت رهبر مجاهد «اسماعیل هنیه» واکنش رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را نیز در پی داشت.

به گزارش تابناک، «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن رهبر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین -حماس- در تهران گفت: ترور اسماعیل هنیه بزدلانه و اتفاقی خطرناک است.

 

واکنش وزارت امور خارجه ایران

کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه هم با اشاره به استمرار بررسی ابعاد و جزئیات این حادثه توسط نهادهای ذیربط جمهوری اسلامی ایران گفت: بی‌تردید خون پاک این مجاهد نستوه که عمری را در مجاهدت و مبارزه عزتمندانه علیه رژیم غاصب صهیونیستی و در راه آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم فلسطین از چنگال اشغالگران صهیونیست سپری کرد، هرگز هدر نخواهد رفت.

 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: شهادت برادر مجاهد اسماعیل هنیه در تهران، پیوند عمیق و ناگسستنی میان جمهوری اسلامی ایران و فلسطین عزیز و مقاومت را مستحکم‌تر خواهد کرد.

 

زمان و مکان حادثه اعلام شد

به گزارش تابناک بر اساس اعلام رسانه ها، ترور اسماعیل هنیه حدود ساعت ۲ نیمه شب اتفاق افتاد.

 

شهید هنیه که برای مراسم تحلیف رئیس جمهور به ایران آماده بود در یکی از اقامتگاه‌های ویژه جانبازان در شمال تهران مستقر بود که با اصابت پرتابه ای از هوا به شهادت رسید.

نظر شما