شناسهٔ خبر: 67962765 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛ در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

نمایشی که تنها بخشی از کنگره آمریکا برایش کف زد نمایشی که تنها بخشی از کنگره آمریکا برایش کف زد

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا با تکرار لفاظی‌های ضد ایرانی خود نمایشی مسخره و دروغین را برای جهانیان اجرا کرد.

صاحب‌خبر -

چند روزی است که از تئاتر نه چندان خوش ساخت و نمایش مسخره نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا می‌گذرد و صحبت‌های نتانیاهو در همین مدت هم با واکنش‌های یکسان و مشخصی همراه شده است. نتانیاهو که برای دریافت چراغ سبز و گرفتن مجوز برای ادامه جنایت‌هایش در غزه و  پشتیبانی بیشتر ایالت متحده و لابی با نامزد‌های ریاست جمهوری آمریکا به این کشور رفته بود، به دنبال ایجاد یک جبهه جهانی علیه ایران و انجام نمایش مظلومیت بیشتر در میان مردم جهان و مردم آمریکا بود و البته به نتیجه دلخواه خود نیز نرسید.

 نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا با تکرار لفاظی‌های ضد ایرانی مدعی شد: ایران در خاورمیانه محور تروریسم  و در حال مقابله با اسرائیل، آمریکا و دوستان عربی ما است.

او در واکنش به تجمع اعتراضی گسترده در اطراف کنگره برای توقف جنگ گفت: کسانی که اقدام به برگزاری تظاهرات ضدجنگ می‌کنند در کنار شیطان ایستاده‌اند. آنها از حماس حمایت می‌کنند. چنین تظاهرات‌هایی باید تقبیح شود.

نتانیاهو با حمله به جنبش‌های دانشجویی در آمریکا که طرفدار فلسطینیان هستند، گفت: ما شاهد تهمت‌های ظالمانه علیه اسرائیل بودیم که ما را متهم به نسل‌کشی و نژادپرستی می‌کند. این اقدامات برای مشروعیت زدایی از اسرائیل، اهریمن ساختن از ما و شیطانی جلوه دادن یهودیان است. از این رو، جای تعجب نیست که ما شاهد افزایش شدید یهودی ستیزی در آمریکا و سایر مناطق جهان هستیم.

 نخست وزیر رژیم صهیونیستی با حمله به دانشجویان طرفدار فلسطین در آمریکا، آنها را به مرغانی تشبیه کرد که از رستوران فروش مرغ سوخاری طرفداری می‌کنند.

نخست‌وزیر اسرائیل مدعی شد: ما اخیرا از مدیر اطلاعات ملی آمریکا شنیدیم که ایران در حال تأمین مالی و تقویت تظاهرات‌های ضداسرائیلی در آمریکا است. آنها می‌خواهند آمریکا را به هم بریزند. این معترضان پرچم آمریکا را حتی در روز ۴ جولای آتش زدند.

البته این نمایش در کنگره آمریکا بدون حاشیه هم نبود و به غیر از تظاهراتی که علیه نتانیاهو در خیابان‌های آمریکا و مقابل هتل محل اقامت وی و در نزدیکی های کنگره تشکیل شده بود موضوعی که رسانه‌ها بسیار سعی در مخفی کردن آن داشتند صندلی‌های خالی این سخنرانی در کنگره آمریکا بود.

در این سخنرانی ۱۰۰ نماینده مجلس نمایندگان و ۲۸ سناتور دموکرات در این سخنرانی شرکت نکردند و در این جمع البته نباید نام کاملا هریس نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را فراموش کرد که برای این سخنرانی در کنگره حاضر نشد.

در همین زمینه نانسی پلوسی رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد شدید از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره را «بدترین سخنرانی یک مقام خارجی» توصیف کرد که افتخار حضور در کنگره آمریکا را پیدا کرده است.

کنگره آمریکا

پلوسی پس از سخنرانی نتانیاهو با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «ارائه امروز بنیامین نتانیاهو در کنگره بدترین ارائه یک مقام خارجی بود که مفتخر به سخنرانی در کنگره ایالات متحده آمریکا شده بود.»

حامیان مردم فلسطین در آمریکا در اعتراض به حضور بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن و سخنرانی وی در کنگره آمریکا، با حضور در خیابان‌های واشنگتن پرچم آمریکا را آتش زدند و پرچم فلسطین را به اهتزاز درآوردند.

اصغر زارعی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره صحبت‌های عجیب نتانیاهو در کنگره آمریکا اظهار کرد: صحبت‌های نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا شوخی بیش نبود. سیرکی که افکار عمومی جهان را به همراه نمایندگان کنگره آمریکا به سخره گرفته بود.

وی با بیان اینکه در ۵۶ دقیقه زمان سخنرانی، نتانیاهو به دفعات اسم ایران را آورد و ایران هراسی و مقاومت هراسی از مهمترین حرف‌های او در کنگره بود؛ اظهار کرد: کشتار بیش از ۳۹ هزار شهروند فلسطینی و از بین بردن تمامی زیر ساخت‌های حیاتی و زیستی در باریکه نوار غزه که افکار عمومی دنیا همه به آن واقف هستند نشان از پوچ و ابلهانه بودن سخنان نتانیاهو بود.

زارعی تاکید کرد: از آن بدتر نمایندگان کنگره آمریکا بودند که در برابر افکار عمومی دنیا نقاب و چهره منفور خود را از دموکراسی و حمایت از جنایتکاران با کف زدن‌های مکرر و ایستادن در برابر حرف‌های دروغ نتانیاهو به نمایش گذاشتند.

نتانیاهو در کنگره آمریکا

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: چهره زشت و کثیف آمریکا و کنگره این کشور و مسئولین کاخ سفید در نمایش و سیرکی که به راه انداخته بودند به جهانیان نشان داده شد و همه متوجه شدند که آنها چگونه با دروغ و تمسخر افکار عمومی دنیا را به سخره می‌گیرند و در برابر چشم‌های آگاه که شاهد جنایات عجیب صهیونیست‌ها هستند دروغ می‌گویند و واقعیت‌ها را کتمان می‌کنند.

وی در انتها گفت: نتانیاهو عنوان کرده که هیچ غیر نظامی در این جنگ کشته نشده و اتفاق خاصی پیش نیامده است. این دروغ‌هایی است که در طول تاریخ بی سابقه بوده و این منش و روش جنایتکارانی مانند هیتلر و صدام و نتانیاهو است که می‌توانند این گونه دروغ بگویند.

نظر شما