شناسهٔ خبر: 67962580 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

دیدار رئیس دومای دولتی روسیه و معاون نخست وزیر امارات با قالیباف

رئیس دومای دولتی روسیه و معاون نخست وزیر امارات با رئیس مجلس دیدار و گفت‌وگو کردند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان- ویاچسلاو والودین رئیس دومای دولتی روسیه که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری وارد تهران شده است، بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه، ۹ مرداد ماه ۱۴۰۳) و پس از پایان این مراسم با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

 قالیباف در این دیدار ضمن خوشآمدگویی و قدردانی از برگزاری اجلاس رؤسای مجالس بریکس در سنت‌پترزبورگ، گفت: اکنون که مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم آغاز به کار کرده است، باید هرچه سریع‌تر مسیر برای توسعه روابط دوجانبه هموار شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه به زودی گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه در مجلس دوازدهم تشکیل می‌شود، عنوان کرد: همچنین بعد از آغاز به کار دولت چهاردهم لازم است کمیسیون مشترک اقتصادی میان دو کشور راه اندازی شود تا بتوانیم مسیر توسعه دوجانبه را تسریع کنیم.

ویاچسلاو والودین رئیس دومای دولتی روسیه نیز در این دیدار ضمن قدردانی از میزبانی مقامات ایرانی و تشکر از برگزاری این مراسم، گفت: به زودی کنفرانس امنیتی با حضور ۶ کشور همسایه روسیه در مسکو برگزار می‌شود که از شما نیز برای حضور در این کنفرانس مهم بین‌المللی دعوت می‌کنیم.

 شیخ عبدالله بن زاید، معاون نخست وزیر امارات نیز که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری وارد تهران شده است، بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه، ۹ مرداد ماه ۱۴۰۳) و پس از پایان این مراسم با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

تأکید قالیباف بر توسعه همکاری‌های ایران و روسیه/لزوم فعال‌سازی و اجرایی شدن تفاهم‌های دوجانبه بین ایران و امارات

 قالیباف در این دیدار، ضمن خوشآمدگویی به هیأت اماراتی که در این مراسم حضور یافتند، گفت: ما دو جلسه مفصل در جریان سفر به امارات متحده عربی با مقامات عالیرتبه این کشور داشتیم که نتیجه آن مثمر ثمر بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه ما درباره برخی مسائل دوجانبه و روابط سیاسی به تفاهم رسیدیم که نیاز به پیگیری‌های بیشتر دارد، عنوان کرد: من در خصوص نحوه رسیدن به اجرای توافق‌ها یادداشتی برای شیخ منصور نوشتم چرا که اعتقاد ما این است که نتایج این سفر می‌تواند تأثیر زیادی در آینده روابط دو کشور داشته باشد که مهمترین آن در حوزه مسائل اقتصادی است.

شیخ عبدالله بن زاید ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و تشکر از میزبانی گرم مقامات ایرانی، گفت: در روابط فی‌مابین فرصت‌ها و ظرفیت‌های بیشماری وجود دارد و می‌توان با استفاده از آن‌ها روابط دوجانبه را تقویت کرد لذا باید هرچه بیشتر در استفاده از این ظرفیت‌ها گام برداریم.

معاون نخست وزیر امارات متحده عربی در ادامه با بیان اینکه توسعه هرگونه روابط اقتصادی به مجموعه‌ای از عوامل بستگی دارد، عنوان کرد: نخستین عامل، اراده، دومین عامل، فرصت‌های اقتصادی، سومین عامل نیز ظرفیت تاجران و عامل چهارم سازوکار حقوقی در این حوزه است. تمام این موارد هم وجود دارد جز مورد چهارم که سازوکار حقوقی است.

وی در ادامه تاکید کرد: اقدامات لازم باید به گونه‌ای صورت گیرد که دو کشور بدون هیچ آسیب و زیانی بتوانند به اهداف خود برسند لذا در این مسیر، اراده و عزم دو طرف مهم است که وجود دارد.

شیخ عبدالله بن زاید در پایان تأکید کرد که باید به مرحله فعال سازی و اجرایی شدن تفاهم‌ها برسیم.

انتهای پیام/

نظر شما