شناسهٔ خبر: 67962199 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۵۸۰ شرکت دانش بنیان در بخش کشاورزی فعالیت دارند

بجنورد- ایرنا- معاون وزیر جهادکشاورزی و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: ۵۸۰ شرکت دانش بنیان در بخش کشاورزی در مجموعه سازمان مستقر داریم و دهکده های وابسته به آن در زیر مجموعه های شرکت ها فعالیت می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، خیام نکوئی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران استان خراسان شمالی اظهار کرد: تلاش می کنیم این تعداد شرکت دانش بنیان را به ۲ هزار شرکت برسانیم چرا که اکنون افزایش تولیدات محصولات کشاورزی و غذایی در گرو دانش بنیان شدن است.

وی افزود: در راستای دانش بنیان شدن از کشاورزانی که بیشترین دانش را در مزرعه بکار می گیرند و در بخش تولید بیشترین بهره وری را دارند نیز استفاده خواهیم کرد.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تصریح کرد: همچنین مزارع نوآور و بهره ور را تعریف کرده ایم که توسط سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی مورد حمایت قرار می گیرند اما موظف هستند که ۲۵ واحد در حوزه خودشان را حمایت دانشی کنند تا تحولی چشمگیر در افزایش تولید بخش کشاورزی کشور داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ۱۱ موسسه تحقیاتی مستقل در کشور در بخش کشاورزی نیز وجود دارد.

نکوئی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار جاری، هزینه ای و عمرانی داشته ایم اما تمامی این میزان اختصاص نیافت.

وی بر حمایت از مجموعه سازمان تحققیات تاکید کرد و گفت: نتیجه حمایت در سفره مردم دیده می شود.

تولید ۹۸ درصد بذر های بخش زراعی

معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: اکنون بیش از ۹۸ درصد از بذر گیاهان زراعی مورد نیاز در مراکز تحقیقاتی سطح کشور تولید می شود که کمتر از ۲ درصد را تنها از سایر کشورها وارد می کنیم که ارزش بذرهای تولیدی افزون بر ۱۰۰ میلیون دلار است که افتخاری برای کشور است.

وی گفت: امیدوار هستیم که حمایت ها به شکل گسترده باشد تا دغدغه کوچک شدن سفره مردم را نداشته باشیم .

نکوئی با بیان اینکه امنیت غذایی مقوله فرا بخشی است، خاطرنشان کرد: هرمیزانی که مشارکت سازمان ها، ارگان ها و دستگاه ها بیشتر باشد مردم آثار آن را در سفره خود می بیند.

نظر شما