شناسهٔ خبر: 67961045 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

چهارمین روز رقابت‌های جودوی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس با ادامه درخشش ژاپنی‌ها و ضرب نخستین مدال طلای کاروان اسلوونی همراه شد.

بهت هزاران تماشاگر میزبان در سالن جودو و ضرب نخستین طلای اسلوونی

بهت هزاران تماشاگر میزبان در سالن جودو و ضرب نخستین طلای اسلوونی

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا )، در ادامه رقابت‌های جودوی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، جودوکاران اوزان ۶۳- بانوان و ۸۱- آقایان روی تاتامی رفتند تا برای کسب مدال، تلاش کنند.

در وزن ۶۳- کیلوگرام بانوان و خلاف انتظار نمایندگان مکزیک و اسلوونی به فینال راه یافتند که آندره‌آ لسکی از اسلوونی توانست به مدال طلا دست یابد.
این نخستین مدال کاروان کشور اسلوونی در المپیک پاریس بود. آویتی آلکارز مکزیکی نیز که شگفتی بزرگی را با فینالیست شدن خود رقم زده بود، به نشان نقره رسید.

کلارسیه آگبگنو، ستاره تیم بانوان فرانسه که قهرمانی جهان را یدک می‌کشد و امید زیادی به قهرمانی او می‌رفت، به مدال برنز رسید. او در نیمه‌نهایی و در حضور هزاران تماشاگر میزبان که برای طلایی شدنش آمده بودند، به لسکی باخت. لائروا فازیلو از کوزوو هم دیگر برنزی این وزن بود.

در وزن ۸۱- کیلوگرم آقایان، تاکاهوری ناگاسه ژاپنی در فینالی جذاب و حساس برابر تاتو گریگاشویلی ملی‌پوش عنوان‌دار گرجستانی به برتری دست یافت تا سومین طلای سامورایی‌ها در جودوی المپیک پاریس را ضرب کند و نماینده گرجی‌ها نیز نقره‌ای شد. لی جون هوان از کره‌جنوبی و محمدبیکوف از تاجیکستان هم به طور مشترک سوم شدند.

رقابت‌های جودوی المپیک پاریس که از روز شنبه آغاز شده است، هفت روز ادامه خواهد داشت.

نظر شما