شناسهٔ خبر: 67960379 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان | لینک خبر

مدیر کانون استان در برنامه‌ی شبی باکانون مرکز فرخشهر گفت:

اصل پیشرفت کودکان و نوجوانان، استحکام بنیان خانواده است

ویژه برنامه‌ی شبی با کانون، برای تعامل بیشتر خانواده‌های اعضا با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مرکز فرهنگی هنری فرخشهر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، غروب دوشنبه هشتم مرداد ۱۴۰۳، مرکز فرهنگی هنری کانون فرخشهر، شاهد حضور بی‌سابقهی اعضای کانون به همراه خانواده‌هایشان بود.

برپایی نماز مغرب و عشا به امامت حجت الاسلام حسینی از روحانیان محله و حضور نوجوانان در صفوف نماز، آغازگر این برنامه بود.

شبی با کانون در دو بخش کلی برگزار شد، ابتدا بازی‌های بومی محلی و سنتی در فضای باز مرکز انجام شد و سپس برنامه‌های اصلی در سالن اجتماعات با حضور مدیر کل کانون استان و دعوت‌شدگانی از ارگان‌های مختلف با تلاوت قرآن و اجرای سرود ملی کشورمان آغاز شد.

در ادامه مدیر کل کانون استان در سخنانی بر تکریم خانواده و مخصوصاً احترام به والدین و بالاخص مادران پرداخت و با یک حدیث نبوی بر این نکته تاکید کرد.

مدیر کل کانون استان گفت: اصل پیشرفت کودکان و نوجوانان، استحکام بنیان خانواده است و ما از اجرای این گونه برنامه‌ها دو هدف را دنبال می‌کنیم، هدف اول اهمیت جایگاه خانواده در رشد و تعالی فرزندان است و هدف دوم آشنایی هرچه بیشتر خانواده‌ها بابرنامه‌های کانون می‌باشد.

کشف استعداد، پرورش خلاقیت و کمک به رشد و بالندگی کودکان و نوجوانان از اهداف اصلی کانون است

روح الله واحد، کشف استعداد، پرورش خلاقیت و کمک به رشد و بالندگی کودکان و نوجوانان را از اهداف اصلی فعالیت‌های کانون دانست و خاطرنشان کرد: ما در کانون برای رسیدن به این اهداف، برنامه‌های مختلفی داریم و یکی از این برنامه‌ها، سپردن اجرای جشن و ویژه‌برنامه به خود نوجوانان است. بطور مثال، برگزاری همین برنامه‌ را از ابتدا تا انتها به عهده‌ی نوجوانان واگذار کردیم و تمام امور این برنامه را به آنها سپردیم.

واحد با تاکید بر هوش و استعداد نوجوان امروز و تشریح شرایط کنونی کودکان و نوجوانان گفت: این قشر از جامعه نیاز به توجه ویژه دارد و نیاز دارد تا درجای جای جامعه دیده شود و به خواسته‌هایش اهمیت داده شود. وی در ادامه گفت: اولین نکته در تربیت کودک این است که به سخنان و خواسته‌های آنان گوش فرا دهیم و اجازه دهیم بدون ترس و واهمه، سخنان خود را بیان کند. وی تاکید کرد: مشکل اساسی بعضی از خانواده‌ها این است که اجازه‌ی بروز استعداد و خلاقیت و حتی اجازه‌ی صحبت کردن به فرزندانشان را نمی‌دهند.

مدیر کل کانون استان در ادامه گفت ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سعی می‌کنیم فضای کافی در اختیار نوجوانان قرار گیرد تا آنها در کارگاه‌ها به راحتی سخنانشان را در قالب‌های مختلف ادبی و هنری بیان کنند و بعد از آن خودشان به نقد و بررسی و بیان دیدگاه بپردازند تا از همین سن متوجه ‌شوند که از انتقاد سازنده استقبال کنند.

در ادامه، دو نفر از اعضای کودک و نوجوان مرکز به نوازندگی فلوت پرداختند و با آهنگ خونه‌ی مادربزرگه حضار را به خوانش اشعار این سرود ترغیب کردند.

شاهنامه خانی عضو نوجوان و قصه‌گویی یکی از مادر بزرگان حاضر در جلسه، از دیگر برنامه‌های داخل سالن بود و در ادامه دو نفر از روانشناسان به بحث‌های تربیتی در مورد چگونگی آموزش به فرزندان پرداختند. سپس در ادامه‌ی برنامه، حاضرین به حیات مرکز رفته و از آسمان‌نمای دیجیتال سیار کانون دیدن کردند، از امکانات اکیپ هلال احمر استفاده کردند و همچنین با بازی‌های شطرنج و بازی‌های سنتی و محلی در فضای باز حیات، برنامه را به پایان رساندند.

برای مشاهده‌ی گزارش تصویری کلیک کنید
 

اصل پیشرفت کودکان و نوجوانان، استحکام بنیان خانواده است

نظر شما