شناسهٔ خبر: 67959374 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دنا با موضوع 5مرداد گرامیداشت اولین اقامه نماز جمعه در کشور

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دنا جلسه شورای فرهنگ عمومی دنا با موضوع 5مرداد گرامیداشت اولین اقامه نماز جمعه در کشور در دفتر امام جمعه محترم شهرستان دنا برگزار گردید .

سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی دنا با گرامیداشت این هفته و تبریک به ائمه جمعه کشور و بویژه امامان جمعه شهر سی سخت و پاتاوه، تریبون نماز جمعه را قرارگاه  جهاد  تبیین فرمایشات رهبری  و هم چنین  بیان مشکلات ، مسائل مردم  و پیگیری آنها  ، وپرداختن به مسائل مهم روز جامعه ، جهان دانستند که  امامان جمعه فرمانده این قرار گاه هستند

کوثری دبیر شورای فرهنگ عموی دنا گفت: اولین نماز جمعه در کشور اولین نماز جمعه کشور در سال 1358بعد از انقلاب با حکم حضرت امام (ره) برای آیت الله طالقانی به امامت ایشان در تهران برگزار گردید. که یکی از برکات استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران همین اقامه نماز عبادی ، سیاسی  جمعه به فرمان امام راحل  بود، که منشاء خیر و برکات معنوی برای این نظام نوپا  بود. در ادامه این جلسه پس از بیان نقطه و نظرات اعضای شورا ،مصوباتی به تصویب اعضاء رسید.

 حجه الاسلام و المسلمین واهبی زاده،امام جمعه مرکز شهرستان دنا ضمن خیرمقدم به اعضای حاضر درجلسه ،  با تسلیت ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)و یارانش گفت:5مرداد به عنوان سالروز اولین اقامه نماز جمعه در نظام جمهوری اسلامی با حکم حضرت امام (ره)برای آیت الله طالقانی رسما نماز جمعه فعالیتش را در حکمرانی جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد.

  رئیس شورای فرهنگ عمومی دنا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نماز جمعه یک قرارگاه فرهنگی است اولین موضوعی باید مردم از امام جمعه مطالبه نمایند موضوعات فرهنگی منطقه  است .امام جمعه همان قدر باید مطالبه گر باشد پاسخگو هم باید باشد.

پارسا شعبانی فرماندار شهرستان دنا :با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع) ویاران باوفایش و تبریک 5مرداد پاسداشت اولین نماز جمعه در کشور به ائمه جمعه سراسر کشور سنگر نماز جمعه که با پیشوایی امامان جمعه فرماندهی می شود را قراگاهی توصیف کرد که همه اقشار مختلف مردم، مسئولین و...روز جمعه با اتحاد و وحدت در این فریضه سیاسی و عبادی ،وحدت بخش و دشمن شکن حاضر می شوند و امام جمعه در این قرار گاه به جهاد تبیین و سفارش به رعایت تقوای الهی ، رصد وپرداختن به مسائل مهم روز و بیان مشکلات مردم می پردازد.

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی در ادامه گفت :همه ما مسئولین باید در این قرارگاه به عنوان یک مدیر خدمتگزار حاضر باشیم تا علاوه بر شرکت در این فریضه مهم الهی در کنار مردم و هم از این تریبون اقدامات نظام را برای مردم تشریح نماییم و نسبت به مردم پاسخگو باشیم

عبدالحسین کوثری راد دبير شورای فرهنگ عمومی دنا نیز در این جلسه گفت: با گرامیداشت 5مرداد وتبریک به امامان جمعه شهر سی سخت و پاتاوه، تریبون نماز جمعه را قرارگاه  جهاد  تبیین فرمایشات رهبری  و هم چنین  بیان مشکلات ، مسائل مردم  و پیگیری آنها  ، وپرداختن به مسائل مهم روز جامعه ، جهان دانستند که  امامان جمعه فرمانده این قرار گاه هستند

کوثری دبیر شورای فرهنگ عموی دنا گفت: اولین نماز جمعه در کشور اولین نماز جمعه کشور در سال 1358بعد از انقلاب با حکم حضرت امام (ره) برای آیت الله طالقانی به امامت ایشان در تهران برگزار گردید. که یکی از برکات اسقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران همین اقامه نماز عبادی ، سیاسی  نماز جمعه بود، که منشاء خیر و برکات معنوی برای این نظام نوپا  بود. در این جلسه که با حضور اعضای شورا شهرستان تشکیل شد ، دیگر اعضا به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند . در پایان موارد زیر به تصویب رسید.

۱-   نامگذاری دو خیابان در شهر سی سخت و شهر پاتاوه به خیابان آدینه

۲- غبار روبی گلزار مطهر شهدا با حضور امامان جمعه در شهر سی سخت و پاتاوه

۳-دیدار فرماندار و مسئولین ادارات  هر دو بخش با امامان  جمعه

4-برگزاری میز خدمت ادارات در نماز جمعه 

نظر شما