شناسهٔ خبر: 67958155 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

قالیباف در مراسم تحلیف نهمین رئیس‌جمهور ایران: قالیباف در مراسم تحلیف نهمین رئیس‌جمهور ایران:

در تغییر آرایش قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی باید جایگاه خود را پیدا کنیم در تغییر آرایش قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی باید جایگاه خود را پیدا کنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در تغییر آرایش قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی ضروری است که جایگاه خود را در نظم نوین جهانی پیدا کنیم.

صاحب‌خبر -

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان» نهمین رئیس‌جمهور ایران گفت: به روسای جمهور معاونان، وزرای خارجه هیات‌های بلندپایه رهبر عزیز محور مقاومت و سفرای کشور‌های مقیم و مدیران لشکری و کشوری و خانواده شهدا و ایثاگران عرض خیر مقدم دارم.

وی افزود: حادثه تلخ و شهادت گونه شهید رئیسی در پیش چشم تحلیلگران آزمونی مجدد برای ایران رقم زد که با مدیریت هوشمندانه رهبر انقلاب به ثبات تبدیل شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با وجود دشمنان قسم خورده خارجی ناظران جهانی دیدند ایران دچار کوچکترین مشکل امنیتی و در کشور اخلالی ایجاد نشد و در انتخاباتی در امنیت کامل، رئیس‌جمهور تعیین شد.

قالیباف اضافه کرد: این موارد از اقتدار نظام جمهوری اسلامی است. امروز شروع دوره جدید است که در پنج دهه اخیر، نظام جهانی را متاثر ساخته و نمایش وحدت کلمه و اینکه ما بر عهد خود ایستاده و ایران را با همدلی همه ایرانیان با هر قوم و مذهب خواهیم ساخت.

امروز متعهد می‌شویم برای رفاه مردم و تحقق آرمان‌ها قوه مجریه را یاری کنیم

وی گفت: امروز روزی تاریخی است نه به خاطر اینکه دکتر پزشکیان برای خدمت به مردم قسم می‌خورد بلکه متعهد می‌شویم برای رفاه مردم و تحقق آرمان‌ها قوه مجریه را یاری کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس از تمامی ابزار‌های خود استفاده می‌کند و مطابق رهنمود رهبر انقلاب موفقیت دولت را موفقیت خود می‌دانیم، گفت: برای انسجام داخلی و اجرای برنامه هفتم بهترین مبنای مشترک برای تفاهم محسوب می‌شود و مجلس خود را در کنار دولت تعریف می‌کند و با دیگر دستگاه‌ها شاهد ایرانی واحد خواهیم بود. چراغ راه کشور مردمی بودن است.

وی ادامه داد: در تغییر آرایش قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی ضروری است که جایگاه خود را در نظم نوین جهانی پیدا کنیم. به دولت تراز با عقلانیت انقلابی نیازمندیم که عدالت را برای مردم به ارمغان بیاورد.

تمامی ارکان کشور باید با قوه مجریه همراه شوند

قالیباف اضافه کرد: تمامی ارکان کشور باید با قوه مجریه همراه شوند و مجلس برای پیشرفت کشور در کنار دولت است. ایجاد عدالت در آموزش مسیری دشورای است و جز با همدلی قوا طی نخواهد شد. در عرصه سیاست خارجی برای دیپلماسی پارلمانی استفاده خواهد کرد و همراه قوه مجریه است. ما دست دوستمان را به گرمی خواهیم فشرد و اجازه نمی‌دهیم عزت و منافع کشورمان مورد خدشه قرار گیرد و کشور‌های دوست ما در اولویت هستند.

امروز محور اصلی جهان غزه است

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما دست دوست خود را به گرمی خواهیم فشرد و باب گفت‌وگو با سایرین را گشوده خواهیم دانست و در عین حال اجازه نخواهیم داد که عزت ملی ما زیر سوال برود. همانطور که در این سال‌ها برای تقویت محور مقاومت همت کردیم بازهم این مهم را همت خواهیم گماشت. امروز محور اصلی جهان غزه است و این مقابله محور شرافت با محور جنایت است. امروز همه باید کمک کنند و مشخص کنند کدام سمت تاریخ هستند و ایران همچون گذشته کنار محور شرافت قرار دارد. متاسفانه جنایت توسط رژیم صهیونیستی با نهایت بی رحمی در حال انجام است. مداخلات ناصواب قدرت‌های غربی مانع از حل و فصل مساله فلسطین است که باید با مقابله قدرت‌ها مواجه شود. در پایان در کنار تشکر از همه مدعوان ابراز امیدواری می‌کنم که دولت چهاردهم بتواند زمینه ساز تمدن اسلامی و زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر (عج) شود.

نظر شما