شناسهٔ خبر: 67957968 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار گیلان:

زنجیره ارزش تولید محصول زیتون باید مورد توجه قرار گیرد

استاندار گیلان در بازدید باغات زیتون شهرستان رودبار گفت: توسعه باغات زیتون، توجه به کیفیت، کمیت، صادرات و زنجیره ارزش تولید این محصول مهم بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، اسداله عباسی ظهر امروز _سه‌شنبه نهم مرداد_ در حاشیه بازدید از باغات زیتون لوشان شهرستان رودبار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فعالیت کارخانه‌های روغن‌کشی در این منطقه فعالیت دارد، بنابراین باید به زنجیره ارزش از تولید، فرآوری، روغن‌کشی و بسته‌بندی توجه شود.

وی افزود: زنجیره ارزش تولید در محصولات کشاورزی جزو برنامه‌های دولت سیزدهم بوده که امیدواریم و قطعاً در دولت چهاردهم استمرار پیدا خواهد کرد.

استاندار گیلان با اشاره به طرح توسعه باغات زیتون در رودبار خاطرنشان کرد: طرح توسعه باغات زیتون به شکل مدرن و نیمه مدرن با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش‌های خصوصی در این شهرستان انجام شده است که با توجه به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» اهمیت دارد.

عباسی تاکید کرد: توسعه باغات زیتون، توجه به کیفیت، کمیت، صادرات و زنجیره ارزش تولید این محصول مهم بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه با کشورهای همسایه مانند روسیه قراردادی منعقد شده تا زیتون رودبار به آن کشور صادر شود، افزود: برای توسعه باغات زیتون همکاری لازم با کشاورزان و سرمایه‌گذاران علاقمند زیتون‌کاری در صورت تأمین آب مورد نیاز از سوی امور اراضی و منابع طبیعی انجام می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به فواید روغن زیتون گفت: سرانه مصرف روغن زیتون در کشور به نسبت استاندارد جهانی پایین است و بیشتر از روغن‌های دیگر استفاده می‌شود.

استاندار گیلان امروز ضمن بازدید از باغات زیتون لوشان رودبار از نزدیک با زیتون کاران این منطقه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایمنا، کشت زیتون در رودبار قدمتی ۹۰۰ ساله دارد، این شهرستان یکی از سه قطب نخست تولید زیتون در کشور است و به علت برخورداری از آب و هوای خشک تنها شهرستان تولیدکننده زیتون در استان گیلان است.

نظر شما