شناسهٔ خبر: 67957797 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شهر | لینک خبر

آخوندی:

اعضای شورا باید وارد میدان شوند و برای حل مشکلات تلاش کنند/ قدردانی از تلاش کارکنان شریف شهرداری برای تحول در حوزه حمل و نقل

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران پس از استماع گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: وقتی به‌صورت منظم هر ماه یا دو ماه یک‌بار گزارش ارائه می‌شود، پرداختن به مشکلات حوزه حمل‌ونقل از ابتدای پیدایش بشر درست نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شهر، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در دویست و پنجاه و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، با بیان اینکه وقتی به‌صورت منظم هر ماه یا دو ماه یک‌بار گزارش ارائه می‌شود، پرداختن به مشکلات حوزه حمل‌ونقل از ابتدای پیدایش بشر درست نیست، گفت: از همکاران تقاضا می‌کنم تنها در مورد گزارشاتی که ارائه می شود، تذکرات و سؤالات خود را مطرح کنند.

وی با یادآوری آنکه مشکلاتی نظیر آلودگی هوا یا ترافیک معابر تهران ریشه‌ای بوده و قدمتی چندین ساله دارد، اضافه کرد: البته که انتقادات مطرح‌شده در صحن شورا می‌تواند برای مدیران شهرداری سازنده باشد. حتماً دوستان ما در بدنه شهرداری هم انتظار ندارند که گزارش‌های آنها به نمایندگان مردم تنها با تعریف و تمجید همراه شود.

نماینده مردم تهران در شورای اسلامی شهر افزود: نباید اینگونه برداشت شود که تنها شخص معاون حمل‌ونقل یا مدیران ارشد مشغول کار و فعالیت هستند؛ همین معاونت حمل‌ونقل و ترافیک بالغ بر چند هزار پرسنل زحمت‌کش دارد. اگر تلاش و فعالیت شبانه‌روزی هزاران کارکنان مجموعه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک نبود، دستاوردی برای ارائه گزارش آقای هرمزی هم وجود نداشت. 

آخوندی با یادآوری آنکه پرسنل شریف شهرداری تهران نسبت به نکات مطروحه در جلسات علنی شورا حساس هستند، اظهار داشت: نباید انتقادات احتمالی که طرح می‌شود را به پای زحمات این عزیزان نوشت. من از همین تریبون از همه کارکنان زحمت‌کش شهرداری در تمام بخش‌ها تشکر می‌کنم. گزارش‌های ارائه‌شده از دستاوردها واقعی است و کارهای ارزشمندی صورت گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه به عملکرد ششمین دوره مدیریت شهری در حوزه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی افتخار می‌کند، ادامه داد: نباید انتقادات به‌نحوی بیان شود که «خودزنی» شود. هم عملکرد شورا در تخصیص بودجه تاریخی در حوزه حمل‌ونقل و هم برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در برنامه چهارم با هدایت‌های مهندس چمران، حتماً افتخارآمیز است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: هزار و دویست دستگاه اتوبوس جدید وارد تهران شده است. بله، می‌باید دست‌کم دو هزار دستگاه وارد می‌شد. اما دلیلی نمی‌شود به این بهانه همان هزار و بیست و پنج دستگاه را هم زیر سؤال برد. رهبر معظم انقلاب کراراً درباره صحبت کردن در مجامع عمومی به مسؤلان توصیه‌های ارزشمندی داشته‌اند. ایشان دیگر چگونه بیان کنند که حواسمان را هنگام صحبت کردن، بیشتر جمع کنیم تا به مردم القای یأس و نومیدی نداشته باشیم؟

آخوندی با بیان اینکه وظیفه نمایندگان تنها انتقاد کردن در صحن شورا نیست، خاطرنشان کرد: همه عزیزان شخصیت‌های حقیقی دارند که مورد احترام نهادهای مختلف از جمله مجلس یا دولت محترم هستند. باید برای حل مشکلات مردم از همین سرمایه استفاده کنند. مثلاً سرکار خانم سلیمانی که معمولاً انتقادات قابل احترامی به حوزه حمل‌ونقل دارند، خوب است برای حل مشکلات تلاش کنند. پیشنهاد می‌کنم در این ۳۷۰ روز باقیمانده ایشان برای حل مشکلات شهر با همه بخش‌ها و سازمان‌های ذی‌مدخل دولتی رایزنی و مذاکره کنند.

وی در خاتمه با تأکید بر این نکته که اعضای شورا تنها نباید پشت میکروفن‌های شورا حرف بزنند، از آقای تشکری هاشمی نیز که سال‌ها در حوزه حمل‌ونقل فعالیت کرده و با ذی‌مدخلان امور ارتباطات خوبی دارد، درخواست کرد برای حل مشکلات شهر تلاش کند.

نظر شما