شناسهٔ خبر: 67957491 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در راستای تولید پایدار برق

توزیع گازوییل در نیروگاه‌های اصفهان ۳۳۴ درصد افزایش یافت

اصفهان - ایرنا - مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان از افزایش ۳۳۴ درصدی تامین و توزیع گازوییل «یورو ۴» در سه نیروگاه تولید برق استان در سه ماه نخست امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه اصفهان، عبدالله گیتی‌منش روز سه‌شنبه اعلام کرد: بیش از ۲۱۷ میلیون لیتر نفت‌گاز(گازوییل) «یورو۴» در سه ماه نخست سالجاری برای نیروگاه‌های چهلستون، زواره و کاشان تامین و توزیع شده است.

وی با اشاره به نقش شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در تولید پایدار برق تاکید کرد: با وجود گرمای بی‌سابقه در تابستان امسال، سوخت‌رسانی گسترده و بدون وقفه به بخش‌های مختلف بویژه نیروگاه‌های تولید برق استان ادامه دارد.

گیتی‌منش خاطرنشان کرد: انبارهای نفت شهید محمد منتظری، کاشان، نایین و شهید فندرسکی‌پور استان اصفهان نیز بدون وقفه در حال فعالیت هستند.

همچنین، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان از تامین و توزیع بیش از ۷۵۰ میلیون لیتر بنزین در بهار امسال در استان خبر داد و اعلام کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هشت درصد رشد داشته که عمده افزایش مصرف این فرآورده مربوط به بخش حمل و نقل زمینی است.

استان اصفهان دارای نیروگاه‌های حرارتی و بزرگ اصفهان(اسلام‌آباد)، شهید منتظری، جنوب اصفهان (چهلستون)، زواره و کاشان و همچنین نیروگاه گازی هساست.

نیروگاه چهلستون معروف به نیروگاه جنوب اصفهان در ۷۵ کیلومتری جنوب‌غربی اصفهان در نزدیک مجتمع فولاد مبارکه قرار دارد و سوخت اصلی آن، گاز طبیعی و سوخت جایگزین آن گازوییل است.

نیروگاه سیکل ترکیبی زواره در شمال شرقی اصفهان و نیروگاه کاشان نیز در کیلومتر ۲۰ جاده کاشان به اردستان قرار دارند که سوخت آنها گاز طبیعی و سوخت پشتیبان نفت‌گاز (گازوییل) است

استان اصفهان از حدود ۳۶۰ جایگاه عرضه سوخت بنزین و نفت‌گاز و ۱۶۴ جایگاه «سی ان جی» برخوردار است.

نظر شما