شناسهٔ خبر: 67957488 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دادستان عمومی و انقلاب نیشابور:

تبعیض در قانون موجب نارضایتی مردم می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب نیشابور گفت: مردم از اجرای قانون راضی هستند، اما در صورت تبعیض در قانون، ناراضی خواهند شد.

صاحب‌خبر -

حسین اردمه در دیدار مدیر جهاد کشاورزی شهرستان با وی ضمن تأکید بر پیشگیری از وقوع جرم افزود: ما به‌ عنوان مسئولین شهرستان باید در شناسایی مصادیقی که منجر به تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی می‌شود، بیشتر از قبل همت کنیم.

وی گفت: بسیاری از جرائم مانند خاک‌برداری و خاک‌ریزی، ایجاد بنا، پی‌کنی و شفته‌ریزی، احداث کوره، دیوارکشی، استقرار کانکس و آلاچیق، تأسیس جاده و راه، رها کردن پس آب صنعتی و ضایعات، خشک‌کردن باغات و... از مصادیق تغییر کاربری محسوب می‌شود.

در ادامه سیدمحمد حسینی رئیس دادگستری نیشابور گفت: هزینه‌های پیشگیری بسیار کمتر از هزینه‌های برخوردی آن‌هم با هزینه‌های امنیتی، روانی و حتی عاطفی با افراد خاطی است.

وی با اشاره به حدیثی از ائمه اطهار (ع) که هزینه کردن درهم و دیناری در حوزه‌ پیشگیری، مقدم‌تر از هزینه کرد هزاران درهم و دینار در حوزه درمان است، افزود: مصادیق تغییر کاربری اراضی کشاورزی باید در همان ابتدا توسط کارشناسان شناسایی و متوقف شود.

حسینی تصریح کرد: پیشگیری به موقع زحمت کمتری برای مأمورین قانون و هزینه کمتری برای فرد خاطی دارد و همچنین بازدارندگی فردی باعث بازدارندگی جمعی نیز خواهد شد.

وی اظهار کرد: هر چه سطح تحرک ما در حوزه‌های مقامی و ذاتی بیشتر باشد، احتمال موفقیت و بازدارندگی بیشتر خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی نیشابور، علی مبارکی مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان در این دیدار ارائه گزارشی از وضعیت عملکردی اداره امور اراضی و جایگاه این شهرستان در شناسایی و مبارزه با تغییر کاربری‌ها و سایر وظایف قانونی ارائه داد.

انتهای پیام

نظر شما