شناسهٔ خبر: 67956696 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نهاد فلسطینی: تعداد شهدا در خان‌یونس فراتر از انتظارات است

مریم مینایی

سازمان دفاع شهری غزه اعلام کرد تعداد شهدا در شهر خان یونس فراتر از انتظارات است و دست‌کم ۳۰۰ شهید وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سازمان دفاع شهری غزه اعلام کرد پیکر ۴۲ شهید در شهرک «بنی سهیلا» در شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه پس از عقب‌نشینی نیروهای رژیم صهیونیستی از مناطق شرقی خان یونس بیرون کشیده شده‌اند.

براساس گزارش شبکه خبری المیادین، سازمان دفاع شهری غزه همچنین تاکید کرد: پس از بستن راه‌ها و تخریب ۹۰ درصد زیرساخت‌ها تمامی تلاش خود را برای بیرون کشیدن مابقی شهدا در بنی سهیلا می‌کنیم. ما ۲۰۰ گزارش دررابطه با شهروندان ناپدید شده در شرق خان یونس دریافت کرده‌ایم.

این سازمان اعلام کرد: اشغالگران مانع تلاش ما برای بیرون کشیدن مجروحان شدند که این امر منجر به فوت و نیز متلاشی شدن پیکر آنها شد و این مسأله ناقض حقوق اولیه است.

سازمان دفاع شهری غزه در ادامه تاکید کرد تعداد شهدا در شهر خان یونس فراتر از انتظارات است و دست‌کم ۳۰۰ شهید وجود دارد.

از سوی دیگر، دفتر رسانه‌ای دولتی غزه اعلام کرد که نظامیان ارتش رژیم اشغالگر درحالی از شرق خان یونس عقب‌نشینی کردند که بیش از ۲۵۰ شهید و ۳۰۰ زخمی برجای گذاشتند و ده‌ها خانه را ویران کردند که این امر به‌مثابه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.

دفتر رسانه‌ای دولتی غزه همچنین تاکید کرد: ما با الفاظ شدیداللحنی ارتکاب کشتار شنیع علیه غیرنظامیان و آوارگان در شرق خان یونس توسط اشغالگران صهیونیست را محکوم می‌کنیم.

این نهاد فلسطینی رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا را مسؤول کامل تداوم این کشتارها علیه غیرنظامیان و جان باختن صدها تن دانست.

در همین راستا، رسانه‌های فلسطینی نیز گزارش دادند که پیکر ۳۰۰ تن پس از عقب‌نشینی نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی از استان خان یونس کشف شده است.

رسانه‌های فلسطینی همچنین گزارش دادند حدود ۲۰۰ گزارش در رابطه با ناپدید شدن شهروندان در شرق خان یونس دریافت شده است.

پیشتر تیم‌های پزشکی فلسطینی پیکر یک شهروند معلول را که توسط ارتش اشغالگر در خانه‌اش در شهر خان یونس در جنوب غزه تیرباران شده بود، پیدا کردند.

منابع پزشکی اعلام کردند: تیم‌های پزشکی پیکر شهید «ایاد النجار» را که یک فرد دارای معلولیت است در داخل خانه‌اش در شرق خان یونس پیدا کردند.

منابع افزودند، این فرد در نتیجه دستور تخلیه مکرر اعلام شده توسط ارتش اشغالگر از مشکلات زیادی در جابه‌جایی و کوچ رنج می‌برد.

جنگ رژیم صهیونیستی تحت حمایت آمریکا علیه مردم غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ ادامه دارد و بیش از ۱۲۴ هزار فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند و بیش از ۱۰ هزار فلسطینی هم در میان ویرانی گسترده و قحطی که منجر به مرگ صدها کودک شده، مفقود هستند.

رژیم صهیونیستی با نادیده گرفتن دو قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملاتش به نوار غزه و نیز دستورالعمل‌های دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه پیشتر اعلام کرد که آمار قربانیان جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه از هفت اکتبر تاکنون به ۳۹ هزار و ۴۰۰ شهید و ۹۰ هزار و ۹۹۶ مجروح رسید.

انتهای پیام

نظر شما