شناسهٔ خبر: 67955765 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

دبیر ستاد اربعین استان قزوین خبرداد؛

تخصیص ارز اربعین برای افراد ۵سال به بالا

دبیر ستاد اربعین استان قزوین گفت: زائرین اربعین حسینی پس از تکمیل فرآیند ثبت‌نام در سامانه سماح می‌توانند ارز اربعینی خود را دریافت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمد خورشیدی، دبیر ستاد اربعین استان قزوین در نشست خبری با رسانه ها گفت: ستاد اربعین شامل ۱۷کمیته تخصصی است و تاکنون سه جلسه ستادی و جلسات متعددی در کمیته‌های تخصصی برگزار شده و برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های اجرایی و مجموعه‌های مردمی فعال در عرصه اربعین نیز انجام شده است.

خورشیدی تصریح کرد: ثبت‌نام زائرین اربعین حسینی در سامانه سماح آغاز شده و تمامی افراد علاقه‌مند به سفر اربعین باید در این سامانه ثبت‌نام کنند و پس از تکمیل فرآیند ثبت‌نام، شناسه‌ای برای متقاضیان صادر می‌شود که با استفاده از آن می‌توانند ارز اربعینی خود را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: از هفتم مرداد ماه به بعد، ارز اربعین در بانک‌های عامل عرضه خواهد شد و متقاضیان پس از ثبت‌نام در سامانه سماح می‌توانند تا سقف ۲۰۰ هزار دینار به ازای هر فرد بالای ۵سال دریافت کنند.

خورشیدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اغلب این سفرها خانوادگی هستند، تصمیم گرفته شده تا ارز اربعین به افراد ۵ سال به بالا اختصاص یابد.

دبیر ستاد اربعین استان قزوین یادآور شد: در سال‌های گذشته، افراد دارای گذرنامه‌های فاقد ۶ماه اعتبار تا تاریخ انقضا می‌توانستند با برچسب از مرز عبور کنند، اما امسال این موضوع ممنوع اعلام شده است.

وی افزود: سال گذشته حدود ۵۰هزار نفر از استان قزوین به صورت رسمی در سامانه سماح ثبت‌نام کردند و پیش‌بینی می‌شود امسال با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در فصل تابستان، تعداد ثبت‌نام‌کنندگان افزایش یابد.

نظر شما