شناسهٔ خبر: 67955438 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دمای ۵۰ درجه هم نتوانست مانع فعالیت راه‌سازی در سیستان و بلوچستان شود

زاهدان - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر بدهی بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریالی این اداره کل به پیمانکاران؛ دمای بیش از ۵۰ درجه در استان نیز نتوانست مانع ساخت پروژه های راه‌سازی این اداره کل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا عطاء اله اکبری روز سه شنبه در بازدید از عملیات ساخت بزرگراه زابل - زاهدان افزود: در شرایطی که شاهد استقرار موج گرمای کم سابقه ای در منطقه هستیم و رکورد گرمترین نقطه جهان شکسته شده است، فعالیت کارگاه های راه‌سازی این اداره کل در این مسیر و مسیرهای دیگر از ابتدای سال لحظه ای متوقف نشد تا براساس تعهدی که داده شده امسال این پروژه مهم راه سازی استان به اتمام رسیده و در آرامش و آسایش و ایمنی کاربران جاده ای نقش خود را ایفا کند.

وی ضمن قدردانی از شرکت های راه‌سازی و کارگرانی که در این شرایط دشوار آب و هوایی با وجود گرمای بی سابقه هوا و توفان شدید گرد غبار جانانه ایثار می کنند، افزود: در تمامی محورهای استان عموما در سه ماه اخیر دمای بالای ۴۵درجه را شاهدیم و همزمان مشکلات تامین آب و یا توفان های شن و ماسه طاقت فرساست.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان ابراز امیدواری کرد با استقرار دولت شرایطی فراهم شود که بتوانیم شاهد دریافت منابع مالی سال ۱۴۰۳ پروژه های راه‌سازی استان باشیم.

وی تصریح کرد: این اداره کل به سختی در تلاش برای جبران عقب ماندگی های گذشته تکمیل شبکه بزرگراهی سیستان و بلوچستان را در دستورکار دارد، بطوریکه امید می رود در دولت چهاردهم پروژه های راه‌سازی به عنوان زیربنای توسعه استان با حمایت‌های مسوولان استانی و کشوری ۲ تا سه سال آینده به اتمام برسد.

اکبری گفت: همچنین با توجه به تعهد سالجاری این اداره کل مبنی بر بهره برداری از حدود ۸۰ کیلومتر بزرگراه و همزمان متصل شدن پنج شهرستان شمالی به مرکز استان در طول پنج ماه گذشته بیش از ۶۰ درصد عملیات خاک برداری و خاکریزی این پروژه ها که در مجموع بیش از ۳۰۰ هزار متر مکعب می‌شود انجام شده و همچنان در شرایط دشوار به دلیل نبود مصالح در منطقه سیستان مصالح و آسفالت این طرح مهم راه سازی استان را از فاصله ۹۰ کیلومتری حمل می‌کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان افزود: هم اکنون ۲ پروژه مهم و تاثیرگذار در توسعه سیستان و بلوچستان یعنی اتصال بزرگراه زاهدان - بیرجند و زاهدان- بم در کنار سایر پروژه ها مانند خاش - سراوان، زاهدان - میرجاوه، زابل - زهک و گوهر کوه - بزمان در حال فعالیت است.

وی با اشاره به پهناوری استان گفت: با توجه به اقدامات زیرساختی در حوزه ریلی، هوایی، ساخت بزرگراه‌ها و مسکن در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی سکاندار توسعه میان مدت و بلند مدت استان است و هیچ راهی نداریم که به سرعت شبکه ریلی و جاده هایی دوبانده خود را به پاکستان و افغانستان و نیز سه استان مجاور خود متصل کنیم تا ضمن ایفای سهم خود در توسعه استان و شرق کشور بتوانیم ایمنی تردد جاده ایی را افزایش دهیم.

نظر شما