شناسهٔ خبر: 67955203 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

توصیه‌های خاص هاشمی به پزشکیان!

محسن هاشمی: دولت وفاق ملی یعنی کابینه‌ای فراجناحی که در آن از اصلاح‌طلبان، اصولگرایان، مستقلین و معتدلین حضور داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، محسن هاشمی رفسنجانی در مطلبی تاکید کرد که تجربه دولت سازندگی، می تواند چراغ راه دولت چهاردهم باشد.

محسن هاشمی رفسنجانی طی یادداشتی در روزنامه اعتماد با طرح پرسش هایی مبنی بر اینکه منظور او از دولت وفاق ملی چیست و آیا کابینه میان افرادی که احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا معرفی می‌کنند، تقسیم خواهد شد نوشت:

کابینه وفاق به دو معنی می‌تواند باشد: اول آنکه وفاق بین همه کسانی ‌که از پزشکیان در انتخابات حمایت‌کردند.

هاشمی در ادامه درباره شرط دوم تشکیل چنین دولتی نوشته است: وفاق میان موارد بند یک، با گروهی که به پزشکیان رای ندادند و رقیب او بودند، یعنی کابینه‌ای فراجناحی که در آن از اصلاح‌طلبان، اصولگرایان، مستقلین و معتدلین حضور داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه شبیه‌ترین حالت‌کشور به مقاطع گذشته، شاید مقطع بعد از پایان جنگ باشد، به تشکیل کابینه اول مرحوم هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و نوشت:

اکنون تجربه دولت سازندگی، می‌تواند چراغ راه دولت پزشکیان باشد. شرایط عمومی کشور نیاز فوری به بهبود اوضاع معیشتی مردم و کاهش شکاف‌های اجتماعی فزاینده دارد. پزشکیان در هماهنگی حداکثری با رهبری، تشکیل کابینه وفاق ملی متشکل از همه شایستگان معتدل، اما در چارچوب دکترین دولت منتخب، می‌تواند کارساز باشد و بتواند نظام را از این گردنه سخت به سلامت عبور دهد. بازخوانی تجارب گذشته راهگشا خواهد بود.

نظر شما