شناسهٔ خبر: 67954692 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هشدار هواشناسی سطح نارنجی؛

سرعت بادهای ۱۲۰ روزه در سیستان و بلوچستان افزایش می‌یابد

زاهدان - ایرنا - مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی؛ از شدت گرفتن سرعت بادهای ۱۲۰ روزه در شمال و تشدید بارش‌های موسمی برای جنوب استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

محسن حیدری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از صبح پنچشنبه تا صبح شنبه ۱۳ مرداد وزش باد شدید و گرد و خاک برای مناطق شمالی سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: در این مدت احتمال افزایش غبار و وزش باد شدید برای زاهدان و مناطق مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان و اختلال در ترددهای جاده‌ای بویژه مسیرهای، زابل - زاهدان، زاهدان - نهبندان، زابل - نهبندان، زاهدان - بم و ایرانشهر - بم و احتمال اختلال در تردد ریلی زاهدان - بم وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: از بعد از ظهر سه شنبه تا اواخر وقت سه شنبه نهم مرداد، برای نیمه جنوبی استان بویژه شهرستان های فنوج، قصرقند، نیکشهر، لاشار، سرباز، مهرستان، ایرانشهر، دلگان، بمپور، خاش و تفتان رخداد رگبار و رعدوبرق به همراه باد شدید لحظه ای پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: شهروندان در زمان غبار آلود شدن هوا از ترددهای غیر ضروری خودداری و از کار در ارتفاع جدا پرهیز کنند.

حیدری با اشاره به اینکه شهروندان از کار در ارتفاع پرهیز و از گلخانه‌ها محافظت و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود گفت: همچنین افراد در فعالیت های کوهنوردی و چرای دام در ارتفاعات و از اسکان در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی در زمان بارندگی خودداری کنند.

نظر شما