شناسهٔ خبر: 67954669 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

راه‌یابی «رد پا» به جشنواره زنگبار (ZIFF) آفریقا

فیلم کوتاه «رد پا» به کارگردانی مصطفی اعلمی در بخش مسابقه بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم زنگبار حضور می‌یابد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - فیلم کوتاه «رد پا» به کارگردانی مصطفی اعلمی از تولیدات باشگاه فیلم رویش، محصول مرکز فیلم جوان سوره به بخش مسابقه بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم زنگبار (Zanzibar International Film Festival) کشور تانزانیا راه یافت.

این جشنواره از ۱ تا ۴ آگوست ۲۰۲۴ برابر با ۱۱ تا ۱۴ مردادماه در شهر تاریخی استون تاون در زنگبار، کشور تانزانیا برگزار می‌شود.

جشنواره بین‌المللی فیلم زنگبار (ZIFF) یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های چندرشته‌ای هنر و فرهنگ در شرق قاره آفریقا است که هر ساله بیش از ۱۵۰ فیلم ساخته شده در این قاره به همراه عناوینی از خاورمیانه، اروپا، آمریکای لاتین، ایالات متحده آمریکا و آسیا را به نمایش می‌گذارد.

این جشنواره در سال ۱۹۹۷ برای توسعه و ترویج فیلم و همچنان الهام بخشیدن و متحد کردن مخاطبان جهانی از طریق جادوی سینما و سایر صنایع فرهنگی به عنوان کاتالیزور برای رشد اجتماعی و اقتصادی به صورت غیردولتی در این قاره تاسیس شد.

از جمله اهداف جشنواره زنگبار (ZIFF) می‌توان به فراهم کردن بستری برای نمایش آثار فیلمسازان آفریقایی و بین‌المللی، تشویق و حمایت از توسعه صنعت فیلم درآفریقا، تقویت تبادل فرهنگی و گفتگو از طریق هنر اشاره کرد.

پخش بین‌الملل فیلم کوتاه «رد پا» برعهده مرکز بین‌الملل سوره است.

انتهای پیام/

نظر شما