شناسهٔ خبر: 67954047 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

افشای ماجرای رفیق کشی پس از ۱۰ سال

رئیس پلیس آگاهی تهران از دستگیری مردی که درپی اختلافات شخصی، دوستش را با ضربات سنگ به قتل رسانده بود، پس از ۱۰ سال فرار خبر داد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش تابناک، سردار علی ولیپور گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: مهرماه سال ۱۳۹۳ بود که وقوع یک مورد آتش‌سوزی در اتاقک نگهبانی یکی از گاراژهای واقع در بلوار امام در منطقه فشافویه به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی اطلاع داده شد که به‌دنبال اعلام این خبر، امدادگران به محل حادثه رفته و پس از مهار حریق با جسد مردی غیرایرانی که حدوداً ۴۵ سال سن داشت، مواجه شدند. برابر تحقیقات انجام شده این افراد اما نه به دلیل سوختگی که براثر خفگی با کمربند خود و ضرب‌ و جرح به قتل رسیده بود.

وی افزود: خیلی زود این ماجرا به کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ گزارش داده شد و طولی نکشید که تیم بررسی صحنه جرم برای تحقیقات جنایی راهی صحنه جرم شدند و بعد از انجام تحقیقات و کاوش‌های پلیسی متوجه شدند که آتش‌سوزی انجام شده به صورت عمدی بوده است. در ادامه و به منظور گره گشایی از راز قتل، اقدامات اطلاعاتی به‌صورت ویژه‌ای کلید خورد که در جریان آن مشخص شد تلفن همراه مقتول در اختیار مردی با هویت معلوم است و او نیز نگهبان یکی دیگر از گاراژهای بلوار امام بوده که پس از این جنایت دیگر در محل کار خود حاضر نشده است.

ولیپور گودرزی تصریح کرد: بدین ترتیب مرد جوان بازداشت و در بازجویی ها گفت که مقتول از دوستانش بوده و تلفن‌همراهش نیز به‌صورت امانت در اختیار او قرار داشت، او گفت که آنها مشکلی با یکدیگر نداشتند و در شب حادثه نیز یک زن و شوهر مهمان مقتول بودند که شاید ارتکاب جنایت کار آنها باشد. با کسب این اطلاعات کارآگاهان با بهره‌گیری از روش‌های علمی هویت زوج جوان را شناسایی کردند اما آنها مدعی شدند که شب حادثه مهمان مقتول بودند و خیلی زود به خانه خود بازگشتند.

ولیپور گودرزی ادامه داد: صحت و سقم اظهارات زوج جوان در جریان بررسی‌ها مشخص شد. در ادامه تحقیقات اما مشخص شد که دوست مقتول که تلفن همراهش نیزدر نزد او مانده بود، با مقتول اختلاف مالی داشته که این موضوع موجب شد تا زوایایی جدیدی از قتل فاش شود. در همین راستا این فرد دوباره هدف تحقیق قرار گرفت که در جریان آن گفت که فرزندخوانده ۲۲ ساله‌اش به‌خاطر اختلافات شخصی با مقتول مشکل داشته و چند بار تهدید کرده بود که او را به قتل می‌رساند احتمالاً این جنایت را پسرخوانده‌اش انجام داده است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: کارآگاهان در تجزیه و تحلیل‌های اطلاعاتی دریافتند که پسرخوانده این فرد به‌ندرت مقتول را می‌دیده و اختلافی با او نداشته است و این فرد در واقع قصد دارد که با دروغ‌های مکرر و تناقض‌گویی مسیر پرونده را تغییر دهد. در همین راستا و با توجه به دروغ‌های مکرر، تناقض‌گویی، اختلافات قبلی و کشف گوشی مسروقه مقتول در جیب کاپشن این فرد، او با دستور قاضی دادگاه بخش فشافویه به‌عنوان تنها مظنون پرونده دستگیر به زندان اعزام شد و کارآگاهان جنایی نیز مأموریت یافتند به بررسی‌های خود ادامه دهند.

وی گفت:تحقیقات همچنان ادامه داشت تا اینکه تیرماه سال ۱۴۰۳، این فرد پس از ۱۰ سال به قتل نگهبان گاراژ اعتراف کرد و در توضیح ماجرای جنایت گفت که با مقتول اختلافات عمیق شخصی و مالی داشته و در شب حادثه وقتی که مهمان‌هایش رفتند پیش او رفته و مشکل را مطرح کرده اما او فحاشی کرده و به همین دلیل عصبانی شده و با سنگی که در اتاقک نگهبانی بود او را بی‌هوش و با کمربند خفه‌اش کرده است. او ابتدا تلفن همراه مقتول را سرقت کرده و سپس آنجا را به آتش کشیده است.

ولیپور گودرزی گفت: متهم همچنین معترف شد که در جریان تحقیقات نیز سعی داشت تا با تناقض‌گویی خود را بی‌گناه جلوه ده اما فایده‌ای نداشت و چون از بلاتکلیفی در زندان نیز خسته شده و کابوس‌های وحشتناکی می‌دیده تصمیم گرفته که پس از ۱۰ سال به جنایتی که مرتکب شده اعتراف کند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از تشکیل پرونده قتل برای این فرد خبر داد و گفت: متهم به‌اتهام قتل عمدی برای سیر مراحل قانونی پرونده به زندان اعزام شد.

نظر شما