شناسهٔ خبر: 67953983 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی خبرداد؛

رشد ۳درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهیدرجایی

مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی گفت: در چهار ماهه امسال تولید انرژی الکتریکی در واحدهای نیروگاه شهیدرجایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳درصد داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ ابوالفضل موتابها، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی، در خصوص میزان تولید انرژی الکتریکی در چهار ماهه نخست امسال گفت: در چهار ماهه اول امسال، ۴میلیارد و ۴۳۱میلیون و ۵۶۹هزار کیلووات ساعت انرژی الکتریکی خالص از سوی واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی این نیروگاه، تولید و به شبکه سراسری تحویل شده است.

ابوالفضل موتابها بیان کرد: از این میزان انرژی، دو میلیارد و ۲۸۹میلیون و ۹۶۸هزار کیلووات ساعت انرژی از سوی واحدهای ۲۵۰مگاواتی نیروگاه بخار و همچنین دو میلیارد و ۱۴۱میلیون و ۶۰۱هزار کیلووات ساعت انرژی از سوی واحدهای نیروگاه سیکل ترکیبی، تولید شده است.

رئیس هیات مدیره نیروگاه شهیدرجایی در پایان تصریح کرد: این میزان انرژی تولیدی در واحدهای سیزده گانه، با رشد ۳/۱۸درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته تولید شده است.

گفتنی است نیروگاه شهیدرجایی قزوین با چهار واحد بخاری هر یک به ظرفیت ۲۵۰مگاوات، ۶واحد گازی هر یک به ظرفیت۱۲۳/۴ و سه واحد بخارسیکل ترکیبی به ظرفیت ۱۰۰/۶مگاوات جمعا به ظرفیت  دو هزار و ۴۲مگاوات،  نقش مهمی در حفظ و پایداری  شبکه سراسری در پیک تابستان ۱۴۰۳  دارد.

46

نظر شما