شناسهٔ خبر: 67953944 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سرپرست بنیاد مسکن تیران و کرون:

۱۳۰ میلیارد ریال برای عمران روستاهای تیران هزینه شد

اکبر مهدی‌زاده

سرپرست بنیاد مسکن تیران و کرون گفت: ۱۳۰ میلیارد ریال دولت سیزدهم برای عمران روستاهای این شهرستان اختصاص داده و هزینه شده است.

صاحب‌خبر -

مسعود بهروز دوست در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار در راستای طرح هادی روستایی و عمدتاً در احداث معبر و رفع نیازهای عمرانی روستا هزینه شد.

وی افزود: با توزیع ۲ هزار تن قیر در بیش از ۴۰ روستای تیران و کرون بسیاری از معابر خاکی و آسفالت فرسوده آن اصلاح و بهسازی شد.

سرپرست بنیاد مسکن تیران و کرون، ادامه داد: معابر جدید به آسفالت نیاز دارند و بعضی معابری که طی بیش از یک دهه گذشته آسفالت شده بودند به دلیل گذر زمان و یا ترانشه برداری‌ها نیازمند اصلاح هستند.

بهروز دوست با بیان اینکه در بازنگری طرح هادی روستایی باید اقدامات عمرانی صورت بگیرد، تصریح کرد: بنیاد مسکن در اجرای این فعالیت‌ها با دهیاری‌ها مشارکت دارد.

وی به بازنگری طرح هادی روستا در تیران و کرون اشاره کرد و گفت: در بازنگری‌های جدید نیازها و فرصت‌های روستاها دیده شده و بر این اساس طرح تدوین شده است.

سرپرست بنیاد مسکن تیران و کرون اضافه کرد: موقعیت و مقصد گردشگری بودن روستاها در طرح‌های جدید مورد توجه و جز مؤلفه‌های برنامه‌ریزی قرار گرفته است.

بهروز دوست خاطرنشان کرد: بازنگری طرح‌های روستایی مستلزم تأمین اعتبار بوده و با توجه به محدودیت اعتباری دهیاری‌ها و بنیاد مسکن این کار به سرعت انجام نشده و تعدادی از روستاها در انتظار هستند.

وی افزایش سقف تسهیلات مقاوم‌سازی را مهم برشمرد و اظهار کرد: این اقدام باعث شده روستاییان با بهره‌گیری از تسهیلات بتوانند نسبت به مقاوم‌سازی منازل خود با کمترین مشارکت اقدام کنند.

سرپرست بنیاد مسکن تیران و کرون با اشاره به مهاجرت معکوس به روستاهای این شهرستان، گفت: ساخت و ساز مسکن در این مناطق و سرمایه‌گذاری برای پروژه‌ها افزایش یافته و به رونق روستانشینی افزوده است.

بهروز دوست معتقد است در چنین شرایطی اقدامات عمرانی حائز اهمیت بوده و دهیاری‌ها با همکاری بنیاد مسکن و دیگر دستگاه خدمات‌رسان در رفع نیازها کار می‌کنند.

انتهای پیام

نظر شما