شناسهٔ خبر: 67953916 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

حقوق مدیران شهرداری تهران باید در سامانه شفافیت بارگذاری شود

رئیس کمیته شفاف‌سازی شورای شهر تهران گفت: حقوق و مزایای مدیران شهری باید در سامانه شفافیت بارگذاری شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر. زهرا شمس‌احسان؛ رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران امروز در جریان دویست‌وپنجاه‌ودومین جلسه شورای شهر تهران در خصوص ضرورت حفظ منافع عمومی شهروندان و کسبه بازار جنت در منطقه 5 اظهار کرد: این بازار قدمتی بیش از یک دهه‌ای دارد و منبع درآمدی برای بیش از 350 خانوار بوده که با چالش جدی مواجه شده است.

 

وی تصریح کرد: پیش از راه‌اندازی مجتمع تجاری نیایش مال، این بازارچه قطب اقتصادی منطقه بود اما با راه‌اندازی این مجتمع فعالیت بازارچه تحت تأثیر قرار گرفته است و به نظر می‌رسد مدیران شهری در تصمیم‌گیری‌های اخیر برای تأمین پارکینگ عواقب حذف این بازارچه را در نظر نگرفتند چرا که به اقتصاد محلی و فرهنگ کارآفرینی خرد آسیب می‌زند.

 

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گفت: باید تمام جوانب مسئله بررسی شود و تصمیمات اتخاذ شود که منافع شهروندان و کسبه را در نظر بگیرد ولذا از شهردار تهران تقاضا داریم با قید فوریت نسبت به توقف در عملیات عمرانی در این محدوده اقدام کند.

 

 علیرضا نادعلی؛ سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ضمن گرامیداشت یاد شیخ فضل‌الله نوری اظهار کرد: جوهره اقدامات ایشان مردم‌سالاری دینی است که مقصود مقام معظم رهبری بوده و هست و این شخصیت حق بزرگی بر گردن انقلاب اسلامی دارد و ما در مورد ایشان کم کار کرده‌ایم.

 

وی افزود: باید در خصوص منزل ایشان در دره ششم اقداماتی انجام می‌شد. ما در کمیته فرهنگی و گردشگری این موضوع را دنبال کردیم و بخشی از آن توسط شهرداری منطقه و بخشی دیگر توسط سازمان زیباسازی مورد پیگیری قرار گرفت و درگیری‌هایی در مورد مالکیت وجود داشت که پیگیری شد.

 

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در تذکری به شهردار تهران درخواست دارم تسریعی در این خصوص اتفاق بیفتد و سازمان زیباسازی و یا شهرداری منطقه در این مورد پاسخ دهد تا در پایان دوره نگوییم پس از چند سال به نتیجه نرسیده‌ایم.

 

 احمد صادقی؛ رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران نیز در جریان جلسه امروز با تاکید بر ضرورت امیدبخشی در جامعه با همدلی و همزبانی مدیران تصریح کرد: تمام همسنگران با سعه‌صدر تصمیم گرفتند تمام تلاش خود را برای ادامه خدمت تا پایان این دوره داشته باشند و پروژه‌ها را به سرانجام برسانند.

 

وی با اشاره به راه‌اندازی ستاد ارتقای سلامت اداری از سوی شهرداری تهران گفت: پس از 6 سال در سامانه شفافیت این ستاد راه‌اندازی شد و درحال حاضر اطلاعات یک هزار و 648 ملک در سامانه شفافیت بارگذاری شده اگرچه این اطلاعات کامل نیست.

 

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران تصریح کرد: موضوع دیگری که باید در سامانه شفافیت بارگذاری شود برمی‌گردد به حقوق و مزایای مدیران که انتظار داریم شهردار تهران این موضوع را پیگیری و در سامانه شفافیت بارگذاری شود.

 

صادقی ادامه داد: بخشی از معوقات ترمیم حقوق کارکنان در گیرودار انتخابات واریز شد اما مابقی آن همچنان باقی مانده است و مشکلات سیستمی دارد و لذا از معاون منابع انسانی درخواست داریم شخصاً موضوع را پیگیری کند و سازمان فاوا نیز در این زمینه همکاری لازم را انجام بدهد.

 

حبیب کاشانی؛ خزانه‌دار شورای شهر تهران نیز در جلسه امروز به دوگانگی ساعت کاری پرسنل شهرداری تهران و کارکنان دولت انتقاد کرد و گفت: موضوع مشکلاتی را برای زندگی برخی از افراد به وجود آورده است و در واقع دولت براساس کار کارشناسی زمان کار را 6 تا 10 صبح اعلام می‌کند که شهرداری این زمان را 8 تا 12 ظهر اعلام کرده است.

 

وی تصریح کرد: این روش خوبی نیست و ما تافته جدابافته نیستیم، اگر کار کارشناسی دولت درست است آن را عمل کنیم و اگر کار کارشناسی شهرداری درست است آن را به دولت بدهیم و در واقع از این دوگانگی دربیاییم.

 

خزانه‌دار شورای شهر تهران ادامه داد: در مهرماه سال 1401 دولت اعلام کرد که باید معوقات ترمیم حقوق پرداخت شود و سرانجام در زمان انتخابات ریاست جمهوری بخشی از آن پرداخت شد و در آن زمان خانواده‌ها شاید می‌توانستند دو قلم کالا برای جهیزیه فرزندان خود بگیرند و باید این رقم به موقع پرداخت می‌شد تا کارکنان شهرداری بتوانند استفاده لازم را از آن ببرند.

 

 در جلسه امروز همچنین موضوع تغییر ساعت کاری شورای شهر تهران از ساعت هشت صبح تا 11 مطرح شد که اعضای شورای شهر با اکثریت آرا به آن رای دادند.

 

بر اساس این گزارش، مهدی اقراریان در جریان دویست و پنجاه و دومین جلسه شورای شهر تهران، اظهار کرد: بنده در تذکر قبلی خود به موضوع ارسال اسناد و مدارک تفاهم نامه 13 میلیارد یورویی شهرداری تهران با طرف چینی اشاره کردم و با گذشت هفته‌ها هنوز اسناد و مدارک این تفاهم‌نامه برای بنده ارسال نشده است و ما هیچ اطلاعی از عناوین و سرفصل‌های این تفاهم نامه 13 میلیارد یورویی نداریم و تاکید می‌کنم که هرچه سریعتر این اسناد و مدارک ارسال شود.

 

وی با هشدار مبنی بر اینکه خبرهای خوبی از بوستان ولایت به گوش نمی‌رسد، گفت: اخیرا اخباری مبنی بر اتغییر کاربری در این بوستان درحال انجام است.

 

عضوی شورای شهر تهران ادامه داد: نسبت به این تغییر کاربری‌ها در بوستان ولایت نگران هستیم، در حالی که این منطقه از گذشته به عنوان یک بوستان اکولوژی معرفی شده بود اما اخیرا اقداماتی برای تغییر این بوستان به گوش می‌رسد.

 

اقراریان افزود: موضوع بعدی برمی‌گردد به مجموع مهمات سازی در منطقه 13 واقع در خیابان پیروزی که گزارشات رسیده حکایت از آن دارد که واگذاری‌هایی در این محدوده به افراد و بخش‌ها و سایر مجموعه‌ها درحال انجام است و سؤالات و پرسش‌های متعددی وجود دارد که پاسخ داده نشده است.

 

وی گفت: محدوده ای از مهمات سازی به شهرداری واگذار شده است و بنا بر گزارشات بخش‌های دیگر به افراد و سایر مجموعه‌ها و انتظار می‌رود شهرداری تهران نسبت به شفاف سازی این واگذاری‌ها توضیحات خود را مطرح کند و این واگذاری‌ها همانند بسیاری دیگر از واگذاری‌های شهرداری تهران شفاف نیست و دوستان در اسرع وقت نسبت به این سؤالات و پرسش‌ها پاسخگو باشند.

 

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در ارتباط با بوستان ولایت و تذکر مطرح شده از سوی اقراریان گفت: همه ما نسبت به این بوستان حساسیت لازم را داریم و سال‌های قبل و پیش از احداث این بوستان شهرداری وقت بنا داشت یک فروشگاه بزرگ را در این بوستان احداث کند که با مخالفت مقام معظم رهبری روبرو شد و مقام معظم رهبری تاکید داشتند که تمام این محدوده به عنوان پارک محسوب شوند.

 

وی همچنین گفت: در بحث واگذاری بخشهایی از مهمات‌سازی نیز به نظر می‌رسد باید از شهردار تهران منطقه 13 دعوت کنیم تا توضیحات خود را در صحن شورا ارائه کند./ تسنیم

نظر شما