شناسهٔ خبر: 67953908 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

ماهانه ۱۱ دستگاه واگن مترو اورهال شده‌ است

هرمزی با بیان اینکه ۸۶ دستگاه واگن در مترو اورهال شده است، گفت: سه رام قطار AC در سال جاری اورهال و به ناوگان اضافه شد، چهار رام قطار دیگر نیز در حال اورهال است. در مجموع ماهانه ۱۱ دستگاه واگن اورهال شدند.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز به نقل از شهر، محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در دویست و پنجاه و دومین جلسه شورا با بیان اینکه با حمایت شورا پردیس مسافری شرق تهران رقم خورد، اظهار کرد: علیرغم اینکه درصد پیشرفت ۹۰ درصدی وجود داشت، به دلیل استهلاک پروژه با پیشرفت منفی روبه رو بود.

وی ادامه داد: بعد از ۶ سال این پروژه تکمیل شد و پایانه تاکسیرانی و اتوبوسرانی آن نیز اجرایی شد. خط ۲ مترو نیز در این پایانه گسترش یافت تا به یک هاب حمل و نقلی تبدیل شود. اختلاف بین پیمانکاران بسیار سنگین بود، اما با تلاش‌های صورت گرفته بهینه سازی‌ها انجام شد و در این دوره مدیریت شهری، این اتفاق مهم افتاد.

هرمزی با بیان اینکه مهمترین بخش این مسئله اتصال به خط ۲ مترو است و اهمیت این موضوع در پردیس مسافری شرق دوچندان است، یادآور شد: عملیات اجرایی آن با پنج دسترسی آغاز شده است. تقاضای ما این است اصلاح بودجه در این پروژه صورت بگیرد تا این ایستگاه در سال آینده به بهره برداری برسد. اگر منابع به درستی هدایت شود تا پایان این دوره مدیریت شهری می‌توانیم ایستگاه متروی پایانه شرق را با توجه به شرایط موجود به بهره برداری برسانیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تأکید کرد: تکمیل خطوط ۶ و ۷ قرار است تا پایان سال به اتمام برسد. درخواست کردیم بودجه مجزایی برای توسعه جنوبی خط ۶ اختصاص یابد و برای تکمیل پست‌های برق نیز اعتبار پیش بینی شود. بنا داریم پست برق بخش شمالی خط ۶ نیز امسال به نتیجه برسد.

وی اضافه کرد: ما در افتتاح مسیر و ایستگاه‌ها طبق برنامه پیش رفته ایم و تحقق ۹۵ و ۹۰ درصدی داریم که قطعا بدون حمایت شورا، این مهم میسر نمی‌شد و توانستیم ایرادات را در این راستا برطرف کنیم. ایستگاه نجات اللهی، سرباز، میدان خراسان و هفده شهریور نیز در حال اجراست و اوراق مشارکت برای اتمام این ایستگاه‌ها اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در خط ۷ نیز یک ایستگاه باقی مانده که تکمیل خواهد شد، گفت: یکی از گلوگاه‌های موجود ورودی ایستگاه مترو تئاتر شهر بود و مردم در زیر زمین با سردرگمی مواجه بودند. این ورودی بدون اینکه رسانه‌ای شود به بهره برداری رسید. پست برق خط متروی پرند نیز در این ایام به اتمام رسید.

بررسی توافق نامه‌های خط ۸و۹؛ فردا

هرمزی با اعلام اینکه خط ۸ و ۹ مترو کلنگ زنی شد و در روز چهارشنبه توافق نامه‌های آن بررسی خواهد شد، گفت: ۱۶۰ متر به حفاری تی بی ام خط ۱۰ اضافه شد. چون در ابتدای حفاری هستیم میانگین حفاری در جلسات آینده افزایش خواهد یافت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ۸۶ دستگاه واگن در مترو اورهال شده است، یادآور شد: سه رام قطار AC در سال جاری اورهال و به ناوگان اضافه شد. چهار رام قطار دیگر نیز در حال اورهال است. در مجموع ماهانه ۱۱ دستگاه واگن اورهال شدند که ناشی از اهمیت موضوع است.

وی ادامه داد: روند اورهال مثبت بوده و ثبت سفارش قطعات نیز انجام شد و به نظر می‌رسد در نیمه دوم سال قطار‌های DC بیشتری وارد ناوگان شود.

یک رام قطار هفت واگنه بهمن‌ماه وارد کشور می‌شود

هرمزی با بیان اینکه همکاران ما در شرکت مترو و وزارت کشور از ساخت واگن در چین بازدید به عمل آوردند، خاطرنشان کرد: این واگن‌ها هدیه مدیریت شهری به مردم است و ساخت ۷۹۱ دستگاه واگن آغاز شده است. یک رام قطار هفت واگنه در بهمن ماه وارد کشور خواهد شد.

پیش از حمل قطارهی به سمت کشور باید ۴۳ میلیون یورو معادل پنج درصد باقی مانده تأمین شود

وی افزود: در این پروژه سهم به میزان ۱۵ درصد توسط دولت باید پرداخت شود. ۱۰ درصد تأمین و پرداخت شده و پیش از حمل قطار باید ۴۳ میلیون یورو معادل پنج درصد باقی مانده تأمین شود و از دولت درخواست می‌کنیم به این موضوع توجه ویژه داشته باشد.

هرمزی با بیان اینکه بیش از هزار دستگاه واگن باید تأمین شود و مابقی واگن‌ها نیز متعلق به سایر کلانشهرهاست، تصریح کرد: دولت باید مبالغ را تأمین کند تا بتوان واگن‌ها را وارد کرد. دولت برای اجرایی شدن قرارداد ۷۹۱ دستگاه واگن کمک کند و امیدواریم شورا نیز پیگیری‌های لازم را در این خصوص داشته باشد.

آغاز تولید انبوه ۱۱۳ دستگاه از قطار ملی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه یادآور شد: قطار‌های ملی تست شده و تولید انبوه ۱۱۳ دستگاه نیز آغاز خواهد شد. به میزان ۱۳۰ میلیون یورو نفت به فروش رفته و ۵۴ میلیون یورو پیش پرداخت باید صورت بگیرد.

وی افزود: این رقم برای تأمین اتوبوس‌های اربعین پیش بینی شده است. ۲۱ بدنه قطار ملی رنگ آمیزی شده و آماده نصب تجهیزات است. ما قرارداد‌های خود را منعقد کرده ایم و باید پیش پرداخت انجام شود.

هرمزی با بیان اینکه تقاضای ما این است که جلسه‌ای با حضور اعضای شورا با نمایندگانی از شرکت‌های دانش بنیان برگزار شود، گفت: سختی‌های مسیر تحمل شد و تست‌ها صورت گرفت و درخواست می‌کنیم عنایت ویژه‌ای انجام شود تا طرح به نتیجه برسد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه عدد اتوبوس‌های جدید ما به هزار و ۲۵ دستگاه افزایش یافته است، یادآور شد: روزانه یک دستگاه اتوبوس جدید وارد می‌شود و در هیچ یک از ادوار چنین آماری نداشتیم. شهرداری در دوره قبل کمتر از یکصد دستگاه اتوبوس دریافت کرد. اقدامات این دوره بدون حمایت شورا میسر نمی‌شد.

وی اضافه کرد: مردم در رنج بودند و تلاش شد اتوبوس‌های جدید تأمین شود. ۸۷۶ دستگاه اتوبوس به دوره ششم مدیریت شهری تحویل داده شد و هم اکنون سه هزار و ۱۷۴ دستگاه اتوبوس در سطح شهر داریم.

۱۱۰ دستگاه اتوبوس و ۱۵۰ دستگاه تاکسی پایان هفته جاری بارگیری خواهد شد

هرمزی با بیان اینکه هزار دستگاه اتوبوس قرارداد با عقاب و ۵۰۰ دستگاه با اسنا تا پایان سال تحویل داده خواهد شد، گفت: در بازسازی اتوبوس‌ها نیز ۲۴ دستگاه اتوبوس از زمان ارائه گزارش قبلی تاکنون بازسازی شده است. ۱۱۰ دستگاه اتوبوس و ۱۵۰ دستگاه تاکسی در پایان هفته جاری بارگیری خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ۴۸۲ دستگاه اتوبوس فرسوده بازسازی شده است، تصریح کرد: قرار شده اسناد حمل تاکسی‌ها و اتوبوس‌های برقی چینی به اعضای شورا ارائه شود. با دو مجموعه خدمات پس از فروش نهایی شده و مجموعه عقاب و کرمان موتور برای خدمات پس از فروش انتخاب شده اند که در هفته آینده یک شرکت نهایی خواهد شد.

وی ادامه داد: ۶۹۲ دستگاه تاکسی از ابتدای سال تأمین شده و ۲۰۰ دستگاه تاکسی برقی نیز وارد شده که البته هزار دستگاه تاکسی را رونمایی کردیم و دولت باید برای ماده ۱۲ تدبیراندیشی کند تا بتوان از این تاکسی‌ها استفاده کرد. تاکنون ۱۵۳ دستگاه تاکسی برقی فعال شده است.

هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی چانگان تحویل گرفته می‌شود

هرمزی با بیان اینکه با خودروسازی‌های داخلی مشکلاتی را داریم که باید برطرف شود، گفت: ما از مجموع آنچه وزارت صمت و اتحادیه حمل و نقل اعلام کرده بود، هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی چانگان تحویل گرفته می‌شود.

نوسازی دو هزار دستگاه ون با هماهنگی با بانک رسالت

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه تعمیرات و بهسازی ناوگان تاکسیرانی نیز با حمایت شورا صورت گرفت، گفت: برای نوسازی دو هزار دستگاه ون با بانک رسالت هماهنگی‌هایی به عمل آمده است.

هرمزی با بیان اینکه ساخت پارکینگ‌ها نیز روند رو به رشدی دارد، اظهار کرد: به گواه اسناد و آمار موجود اتفاقی که در حوزه حمل و نقل و محور‌های مختلف افتاده، در هیچ یک از ادوار دیده نمی‌شود و ما چندین برابر دوره قبل کار کرده‌ایم.

وی افزود: ما ۷۹۱ دستگاه به اضافه ۲۸۰ دستگاه واگن را در کنار ۱۱۳ دستگاه واگن ملی نهایی کردیم که با حمایت شورا و دولت این واگن‌ها وارد و تقدیم به ملت خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما