شناسهٔ خبر: 67953459 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هشدار نارنجی افزایش دما و وزش باد در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی نسبت به افزایش محسوس دمای هوا و وزش باد شدید از فردا (چهارشنبه) تا یکشنبه هفته آینده هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

صاحب‌خبر -

 کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی طی روز چهارشنبه شاهد افزایش محسوس دما خواهیم بود و به تناوب وزش باد شدید تا خیلی شدید همراه با گرد و خاک بویژه در روزهای پنجشنبه و جمعه قابل پیش‌بینی است که موجب کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید افقی خواهد شد.

سمیه لطفی اظهار کرد: افزایش دما و ماندگاری هوای گرم حداقل تا ۲۰ مرداد ماه جاری در استان پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: از امروز روند افزایش نسبی دمای هوا را در استان خواهیم داشت و فردا نیز افزایش محسوس دما سه تا پنج درجه قابل پیش‌بینی است.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: در شرایطی هستیم که هم افزایش دما و هم ماندگاری هوای گرم را داریم که این شرایط مصرف انرژی را در استان افزایش داده که مدیریت مصرف انرژی از جمله آب و برق همچنان توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه فردا شرایط از نظر وزش باد در خراسان جنوبی آرام‌تر است و دید افقی تا حدودی بهبود پیدا می‌کند، اظهار کرد: از پنجشنبه تا اوایل هفته بعد با تقویت اختلاف فشار منطقه شرق کشور وزش باد شدید تا خیلی شدید سبب کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در استان می‌شود.

لطفی ادامه داد: برای نیمه شرقی همچنین نواحی مرکزی استان طوفان گرد و خاک را انتظار داریم.

وی با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته خنک‌ترین نقطه استان سربیشه با کمینه‌ دمای ۱۹ درجه و دهسلم نهبندان با بیشینه دمای ۴۸ درجه گرمترین نقطه گزارش شد، افزود: تغییرات آب و هوایی در این مدت در مرکز استان بین ۲۴ و ۴۰ درجه ثبت شده است.

پیش از این اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی نسبت به وزش باد شدید، کاهش کیفیت هوا و افزایش نسبی دما از روز شنبه تا سه‌شنبه هفته جاری هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

نظر شما