شناسهٔ خبر: 67953117 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

به همت انتشارات پارت؛

کتاب «انسان‌شناسی حرکات آیینی و نمایشی» تجدید چاپ شد

کتاب «انسان‌شناسی حرکات آیینی و نمایشی» نوشته‌ی آنیا پیترسون رویس و ترجمهٔ منصوره علیمددی، اولدوز نژادی در نوبت سوم با ۲۹۲ صفحه به قیمت ۲۲۰ هزار تومان به همت انتشارات پارت به‌تازگی منتشر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «انسان‌شناسی حرکات آیینی و نمایشی» نوشته‌ی آنیا پیترسون رویس و ترجمهٔ منصوره علیمددی، اولدوز نژادی در نوبت سوم با ۲۹۲ صفحه به قیمت ۲۲۰ هزار تومان به همت انتشارات پارت به‌تازگی منتشر شده است.

کتاب «انسان‌شناسی حرکات آیینی و نمایشی» با موضوع تئاتر برای علاقه‌مندان به این حوزه و تقویت زبان بدن در تئاتر گردآوری شده است.

کتاب «انسان‌شناسی حرکات آیینی و نمایشی» به‌صورت جامع به موضوع حرکات بدنی در آیین‌ها و نمایش‌های مختلف می‌پردازد. این کتاب به بررسی این می‌پردازد که چگونه حرکات بدنی و رقص‌ها در فرهنگ‌ها و جوامع مختلف توسعه یافته‌اند و چه نقشی در انتقال مفاهیم و ارزش‌های فرهنگی ایفا می‌کنند.

نویسنده با استفاده از روش‌های تحقیق انسان‌شناسی، تاریخی و تطبیقی، به بررسی موارد زیر پرداخته است:

ریشه‌ها و تکامل حرکات آیینی، نقش اجتماعی و فرهنگی حرکات، تأثیرات متقابل بین حرکات آیینی و هنرهای نمایشی و مطالعه موردی از فرهنگ‌های مختلف

این کتاب با استفاده از تصاویر و تحلیل‌های دقیق، خواننده را به دنیای غنی و متنوع حرکات آیینی و نمایشی می‌برد و نشان می‌دهد که چگونه این حرکات بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی فرهنگی و اجتماعی جوامع مختلف هستند.

نظر شما