شناسهٔ خبر: 67953114 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

نرخ لباس فرم مدارس در چهارمحال و بختیاری اعلام شد

معاون نظارت و بازرسی صمت چهارمحال و بختیاری با اعلام این خبر گفت: تعیین نرخ فرم مدارس بر عهده اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بود که با هماهنگی اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه انجام شده است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، بیژن بهرامی افزود:مدارس ملزم به اعلام نرخ فرم مدارس به خانواده‌ها هستند و اولیا امکان شکایت از کیفیت دوخت؛ جنس پارچه و یا قیمت لباس مدرسه را دارند.

بهرامی با اشاره به اینکه تعیین نرخ فرم مدارس بر عهده اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بود که با هماهنگی اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه انجام شده است، افزود: علاوه بر بازرسان صمت، آموزش و پرورش و بازرسان اتاق اصناف هم بر روند قیمت و فروش لباس‌های مدارس نظارت دارد و مدارس موظف هستند شماره بازرسی را برای آگاهی بخشی به خانواده‌ها در مدارس اعلام کنند.

وی افزود: بر همین اساس هر دست لباس فُرم مقطع پیش‌دبستانی برای دختران ۴۲۵ هزار تومان و برای پسران ۳۹۰ هزار تومان تعیین شد.

بهرامی تصریح کرد: این نرخ‌گذاری در دوره اول ابتدایی دخترانه ۴۸۸ هزار تومان و برای پسران ۴۴۰ هزار تومان اعلام شده است.

وی یادآور شد: بهای لباس فُرم مدارس در دوره دوم ابتدایی برای دختران ۵۵۰ هزار تومان و برای پسران ۴۸۸ هزار تومان مشخص شد.

معاون بازرسی، نظارت و مبارزه با کالای قاچاق سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: این قیمت در مقاطع دوره اول متوسطه دختران ۵۸۰ هزار تومان و برای پسران بانخ بوریا نخ صد ۳۰۰ هزار تومان و با نخ مهنام و مه فاستون ۴۰۰ گرم پسرانه ۴۵۵ هزارتومان مصوب شده است.

بهرامی گفت: این نرخ برای دوره دوم متوسطه دخترانه ۶۱۰ هزار تومان و پسرانه با بوریا نخ صد ۳۱۵ هزار تومان مهنام و مه فاستون ۴۹۵ هزار تومان تعیین شده است.
وی اظهار داشت: براساس مصوبه قیمت‌گذاری لباس فُرم مدارس چهارمحال و بختیاری جلیقه برای مقطع پیش‌دبستانی ۹۷ هزار تومان ، دوره اول ابتدایی ۱۰۵ هزار تومان، دوره دوم ابتدایی ۱۱۵ هزار تومان تعیین شد.  

وی تصریح کرد: خانواده های در صورت مشاهده هر تخلفی مراتب را از طریق ۱۲۴ اطلاع دهند. وی گفت: تهیه لباس فرم مدارس تنها به دلیل یکسان‌سازی و نظم بخشی در مدارس و یکدست بودن دانش‌آموزان است و تهیه لباس دانش‌آموزی به تولیدکنندگان استان نیز در کسب درآمد کمک خواهد کرد.

46

نظر شما