شناسهٔ خبر: 67953012 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل امور فرهنگی زائرین استانداری خراسان رضوی مطرح کرد

تقویت نگاه تبلیغی- فرهنگی زیارت اربعین با برگزاری نمایشگاه «مشایه»

زهرا اسماعیلی

مدیرکل امور فرهنگی زائرین استانداری خراسان رضوی گفت: نمایشگاه «مشایه» به منظور تقویت نگاه تبلیغی- ‌فرهنگی در زیارت‌ اربعین برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

مصطفی صفایی امروز ۹ مردادماه، در نشست رسانه‌ای نمایشگاه «مشایه» ویژه عرضه ملزومات سفر پیاده‌روی اربعین و موکب‌ها اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین به عنوان نماد یک کار فرهنگی در جهان که شیعیان در یک کنگره ۲۰ میلیونی حضور می‌یابند و در جهان شناخته می‌شوند.

وی افزود: نگاه اربعین در حقیقت نگاه به ظهور منجی عالم بشریت است و در شاخصه‌های امام عصر(عج) نگاه امام حسینی وجود دارد، لذا زمینه‌سازی ظهور در پیاده‌روی اربعین رخ می‌دهد و بر این اساس تاکید بزرگان نیز بر این مسئله یعنی گسترش این فرهنگ است.

صفایی ادامه داد: چند سالی است که اشتیاق حضور مردم برای شرکت در این اجتماع بزرگ زیاد شده و نگاه مردم به اربعین تبلیغی و فرهنگی است، علاقه‌مندان در این برنامه با عکس شهدا حضور پیدا کرده و یا قدم‌های خود را نذر ظهور و شهدا می‌کنند که این خود اتفاق بسیار مبارکی است.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس لازم بود نمایشگاهی راه‌اندازی شود تا افراد بتوانند اقلام مورد نیاز اربعین را در آن تهیه کنند که البته به صورت جزئی این اتفاق افتاد و نمایشگاه‌هایی دایر شد، اما امسال برپایی نمایشگاه به صورت تخصصی پیگیری شد.

مدیرکل امور فرهنگی زائرین استانداری خراسان رضوی گفت: در این خصوص با موسسه فرهنگی ارغوان ارتباط برقرار شد تا کار اجرایی این نمایشگاه را انجام دهند.

وی در خصوص جزئیات نمایشگاه اضافه کرد: پیش‌بینی دایر کردن نمایشگاه در فضای بالغ بر ۲۵۰۰ متر انجام شد و برای این مساحت حدود ۸۰ غرفه شامل ملزومات پیاده‌روی اربعین در نظر گرفته شد، از طرفی حدود ۸۰ متر فضا برای کودکان پیش‌بینی شده است تا والدین به راحتی از نمایشگاه بازدید کنند.

صفایی تصریح کرد: نمایشگاه از ۱۷ مردادماه آغاز به کار خواهد کرد و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب برای بازدید و خرید ملزومات خود به محل دائمی نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی واقع در پارکینگ باب الجواد(ع) مراجعه کنند.

مدیرکل امور فرهنگی زائرین استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه نمایشگاه «مشایه» به منظور تقویت نگاه تبلیغی ‌فرهنگی در زیارت‌ اربعین برگزار خواهد شد، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم با اطلاع‌رسانی درست مردم را از برگزاری این نمایشگاه مطلع کنیم.

وی ادامه داد: همچنین پیش‌بینی ما این است که مرکز پلیس +۱۰ و پایگاه ثابت «رادیو زیارت» را در این نمایشگاه راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام

نظر شما