شناسهٔ خبر: 67952937 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

بدبینانه ترین سناریو ؟

کوتاه عرض می کنم، خبری دیدم که باعث حیرت من بعنوان یک معلم در مدیریت بحران با توجه به سناریو تعریف شده شد! 

صاحب‌خبر -

اول اصل خبر بشرح زیر که قابل جستجو در اینترنت می باشد: 

توانیر: مصرف برق از بدبینانه‌ترین سناریوی پیش‌بینی شده هم عبور کرد

همکاران صنعت برق برای تابستان امسال سه سناریو با درصد رشد متفاوت پیش بینی و برای تامین هر سه سناریو آمادگی و پیش بینی لازم را انجام داده بودند.

 اکنون و در این روزها با افزایش دمای بی‌سابقه و با نزدیک شدن به مرز تقاضای ٨٠ هزار مگاواتی از بدبینانه‌ترین سناریوی پیش‌بینی شده صنعت برق هم عبور کردیم./تسنیم

بدون شک اگر امتحان درس مدیریت بحران و سناریو نویسی بود عزیزان توانیر نمره مردودی می گرفتند. چگونه می شود گفت که ما نظام برق رسانی کشور را می شناسیم، متولی آن هستیم و برای آن برنامه داریم و مهمتر از همه سه سناریو داشتیم که هر سه جواب نداد و بد بینانه ترین آنها هم شکست خورد ! متاسفانه در این حالت نمره قبولی هم برای راه حل نمی توان داد. 

تمامی کشور متکی به این سناریو های از پیش تعیین شده مسئولان می باشد البته دست عزیزان زحمت کش و پر توان صنعت برق درد نکند،  من ترسم از زلزله تهران و سناریو شهرداری تهران است که مثل همین برآورد خیلی با واقعیت تفاوت دارد ! 

در خصوص فداکاری جوانان خوزستانی (اصل خبر در زیر) در دمای ٧٠ درجه هم فقط به این بسنده کنم که خطایی نابخشودنی توسط مسئولان صنعت انجام شد و سه جان زنده به جهنم برای تعمیرات ارسال شدند که الحمدالله خداوند مشیتش طور دیگری بود. راه داشت و راه این نبود که انجام شد، هیچ خاموشی ایی در کشور ارزش به خطر انداختن جان یک انسان را ندارد.

گزارش اختصاصی خبرآنلاین از عملیات در جهنم/ نیروگاه رامین چگونه بدون خاموشی تعمیر شد؟

والسلام 

 
* استاد نمونه کشور در مهندسی سازه، زلزله و مدیریت بحران

نظر شما