شناسهٔ خبر: 67952586 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

خزعلی:

زن و مرد را نباید برابر دید/ رصد برنامه های ستاد ملی زن و خانواده

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ما در شاخص های بین المللی حرف داریم، برابر دیدن زن و مرد ظلم به زن است، چون باید مثل مرد در زندگی و محیط اجتماعی حاضر باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از مرکز رصد زنان و خانواده با حضور انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، زهرا پزشکیان دختر رئیس جمهور، فرهمند پور رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان، محبی اعضای شورای فرهنگی اجتماعی زنان، تاجدار متخصص تحلیل و مصوب‌سازی داده در دفتر معاونت در روز سه‌شنبه ٩ مرداد ماه برگزار شد.

انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، بر ضرورت عدالت در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: در شغل منعطف در برنامه هفتم بحث برابری مطرح نیست و بحث عدالت مطرح شده است.

وی افزود: همچنین در قانون کار، وضعیت باید به گونه‌ای باشد که به بانوان و خانواده آنان صدمه‌ای وارد نشود.

خزعلی، بحث آمار را برای برنامه‌ریزی صحیح و ارائه آمار درست به مجامع بین‌المللی ضروری دانست و گفت: اینکه رتبه ما را ۱۴۳ عنوان می‌کنند این است که اطلاعات ما درست منتقل نشده و آمار مرکز رصد زنان و خانواده برای ارائه بین‌المللی نیز مورد استفاده خواهد بود.

وی افزود: یکی از فعالیت‌های این دوره معاونت، رصد دستگاه‌ها برای اعمال قانون و نظارت بر اجرای برنامه‌های تصویب شده ستاد ملی زن و خانواده است که در رصدی که هر ۶ ماه یک‌بار انجام شد، باید گفت مواردی که در این دولت تصویب شده به خوبی اجرا می‌شود.

خزعلی افزود: امیدواریم همه قوانین مجلس شورای اسلامی و قوانین مرتبط با ازدواج قابلیت اجرا داشته باشد.

وی هماهنگی معاونت با سایر دستگاه‌های اجرایی را از تأکیدات رئیس جمهور شهید عنوان کرد و گفت: هماهنگی معاونت با دستگاه‌های اجرایی در این دولت به خوبی انجام شد.

خزعلی ادامه داد: برخی از قوانینی که شرایط بهتری برای اجرا داشت سعی کردیم در سال‌های گذشته اجرایی کنیم، مانند تجرد دهه شصتی ها در روستا، مسئله دادن مسکن به خانوارهای پرجمعیت بود که از خانواده‌های ۴ قلوها شروع کردیم و کم کم ۷۰ هزار قطعه زمین به ۴ فرزندی‌ها داده شد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: بحث نشاط دختران، صندوق ضمانت رصد چالش‌های ذهنی دختران را داشتیم. که در حال اجرایی شدن است. زنان تأثیرگذار را در ۸ گروه شناسایی کردیم که ۴۰ هزار زن ثبت نام کردند.

وی گفت: در بحث بازماندگان از تحصیل با رصد آمار متوجه تحصیلات پایین آقایان شدیم که باید برای آن چاره اندیشی شود، ما می‌خواهیم خانواده متعادلی داشته باشیم.

خزعلی افزود: ما در شاخص‌های بین‌المللی حرف داریم، برابر دیدن زن و مرد ظلم به زن است، چون باید مثل مرد در زندگی و محیط اجتماعی حاضر باشد، در شاخص گذاری و برنامه جنسیتی شاهد هستیم، برای زنان خانه دار باید باکس خاصی باز کنیم تا کار آنها به عنوان شغل شناخته شود در مجامع بین‌المللی.

وی ادامه داد: در بحث اقتصاد مسئله مهم ما ۲۲ میلیون خانم داریم که داوطلبانه خواستند خانه دار باشند.

خزعلی افزود: شاخص‌های خانه داری و دورکاری را باید ایجاد کنیم، شاخص‌هایی که مرتبط با این است که خانم‌ها بتوانند بهتر کار کنند و مهد کودک در کنار محل کارشان باشد.

وی افزود: در بحث سلامت و تحصیلات شاخص خوبی داریم در بحث اقتصاد و سیاست لازم است ارزش‌گذاری های خودمان را داشته باشیم. بعد از انقلاب در کشورهای اسلامی وضعیت خوبی داشتیم و به عنوان الگو مطرح بودیم، الان هم لازم است در برخی موارد تلاش بیشتری داشته باشیم،

نظر شما