شناسهٔ خبر: 67952427 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

جهش تاریخی رایتل/ 62درصد پروژه توسعه‌ای فقط در یک سال!

مجمع عمومی سالیانه هلدینگ خدمات ارتباطی رایتل، امسال متفاوت‌تر از قبل برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابز عمومی رایتل، گزارش حسابرسی رایتل در سال مالی منتهی به اسفند 1402 از سود تلفیقی 542 میلیارد تومانی حکایت دارد.

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت خدمات ارتباطی رایتل برگزار شد و حسین ملازاده مدیرعامل این اپراتور، گزارش مبسوطی از عملکرد رایتل در سال مالی ۱۴۰۲ را برای حاضرین ارائه کرد، گزارشی که نشان می‌دهد رایتل پس از 12 سال از آغاز فعالیت خود در سال مالی 1402 متفاوت‌تر از قبل، عمل کرده است.

نتیجه بررسی صورت‌های مالی رایتل که در مجمع عمومی منتشر شد، حاکی از آن است که  این شرکت موفق به کسب 504 میلیارد تومان سود خالص، 322 میلیارد تومان سود عملیاتی و 542 میلیارد تومان سود تلفیقی شده است. به این ترتیب رایتل در شاخص مهم و تاثیرگذار ِدرآمدهای عملیاتی رقم 330/3 میلیارد تومان را ثبت کرد و در این شاخص 34 درصد نسبت به سال مالی 1401 افزایش درآمد داشته است.

جهش تاریخی رایتل/ 62درصد پروژه توسعه‌ای فقط در یک سال!

بر اساس این گزارش، رایتل در شاخص عملکردی سود تلفیقی نسبت به سال گذشته، 1542 درصد رشد داشته و از جمله اقدامات کلیدی که منجر به جهش رشد شده است می‌توان به افزایش سرعت شبکه LTE و ثبت عنوان پرسرعت‌ترین سیم‌کارت کشور به استناد گزارش فصلی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، افزایش نرخ مصرف کاربران با بازاریابی داده محور و ثبت رکورد بیشترین مصرف روزانه ترافیک در تاریخ رایتل، افزایش۳۰درصدی متوسط درآمد به ازای هر کاربر در سال 1402 نسبت به سال ۱۴۰۱، نوسازی و بهینه‌سازی۳۰درصد از زیرساخت‌های دیتاسنتر و افزایش بهره‌وری نسبت به ترند ترافیک، امضای توافقنامه هوشمندسازی صنایع کشور با ۹ هلدینگ زیرمجموعه شستا در زمینه‌های معدن، نفت، گاز، پتروشیمی، انرژی و سایر زمینه‌ها، افزودن بیش از 600 لایه 4G به شبکه رایتل و کسب رتبه اول شاخص 4G IR RTT بین اپراتورهای سیار کشور و افزایش80 درصدی ظرفیت هسته مرکزی شبکه، اشاره کرد.

جهش تاریخی رایتل/ 62درصد پروژه توسعه‌ای فقط در یک سال!

در این مراسم که روز سه‌شنبه 2 مردادماه در محل شستا برگزار شد، مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران رایتل، جمعی از معاونین و مدیران شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و نمایندگان سازمان حسابرسی حاضر بودند، گزارش صورت‌های مالی سال 1402 و همچنین گزارشی جداگانه از عملکرد سه ماهه 1403 ارائه شد که نوید ادامه دستاوردهای جدید درآمدی و زیرساختی این اپراتور را می‌دهد.

جهش تاریخی رایتل/ 62درصد پروژه توسعه‌ای فقط در یک سال!

نظر شما