شناسهٔ خبر: 67952078 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آغاز عملیات ساخت استخر برای آبرسانی به زمین‌های زراعی دشت چزکین فیروزکوه

فیروزکوه - ایرنا- فرماندار فیروزکوه گفت: با هدف آبرسانی به زمین های زراعی دشت چزکین فیروزکوه عملیات ساخت استخر کشاورزی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد حیدری منش روز سه شنبه در حاشیه بازدید از طرح ساخت استخر کشاورزی در چزکین گفت: این استخر بخشی از پروژه آبرسانی به دشت چزکین است و به واسطه احداث سد نم رود و اسکان اهالی روستای جایگزین احداث شده است.

وی با بیان اینکه این استخر آب، حاصل اجرای سه پروژه در کنار هم است، توضیح داد: پروژه آبرسانی که توسط آب منطقه‌ای استان تهران دنبال می شود، توسط این سد برای دشت از محل سد نم رود، تامین آب می شود که در حال اجرا است.

آغاز عملیات ساخت استخر برای آبرسانی به زمین‌های زراعی دشت چزکین فیروزکوه

فرماندار فیروزکوه ادامه داد: پروژه دوم که توسط خود مردم در محل استخر با مشارکت مردم در حال اجرا است و بخش سوم هم پروژه شبکه آب‌رسانی به مناطقی که به واسطه این آب‌رسانی زیرکشت می روند و توسط سازمان جهاد کشاورزی استان دنبال می شود و مجوز این پروژه توسط سازمان جهاد کشاورزی استان اخذ شده و توسط مشاور طرح تحت نظارت است.

حیدری منش با اشاره به موضوع اسکان اهالی روستای سله بن خاطر نشان کرد: برای افرادی که اسکان داده می شوند بحث تهاتر، جانمایی و پیگری تحویل زمین در دست اقدام است و بخشی از ساختمان‌های ساخته شده هم در فرآیند پایان کار در بنیاد مسکن و بخشداری قرار دارند.

وی افزود: با توجه به دغدغه مردم در اسکان در اماکنی که خودشان تمایل دارند، در قسمت مجاور روستای سله بن، هم نقطه دیگری با نام موسیردر نظر گرفته شده که بنیاد مسکن در تدارک آن منطقه است و اعتباراتی هم معاونت عمرانی استانداری جهت اسکان این اهالی پیش‌بینی کرده که جزو برنامه‌های دولت است.

فرماندار فیروزکوه گفت: با اقدامات انجام شده، دغدغه هجده ساله اهالی روستای سله بن مورد توجه و حل و فصل قرار گرفته است.

شهرستان فیروز کوه با جمعیت سیال ۵۰ تا ۱۵۰ هزار نفر درفصول مختلف سال در شرق پایتخت قرار دارد.

نظر شما