شناسهٔ خبر: 67951884 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سفیر ایران خبر داد:

کمیته مشترک کنسولی ایران و کویت در تهران برگزار می‌شود

تهران - ایرنا - سفیر ایران در کویت از برگزاری جلسه کمیته مشترک کنسولی دو کشور در تهران در آینده ای نزدیک خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «محمد توتونچی» در گفت و گو با روزنامه الرای کویت با اشاره به اینکه دولت جدید ایران به ریاست مسعود پزشکیان همکاری با کشورهای حاشیه خیلج فارس را ادامه خواهد داد، گفت: افزون بر برگزاری جلسه مشترک کنسولی ایران و کویت در تهران، دیدارهایی از سوی هیات های رسمی دو کشور نیز در حال برنامه ریزی است.

وی با اشاره به سخنان پزشکیان مبنی بر اهمیت تقویت روابط با کشورهای همسایه به منظور ایجاد منطقه ای قوی تاکید کرد که دولت جدید ایران رویکرد مبتنی بر حسن همجواری را ادامه خواهد داد.

سفیر ایران در کویت اشاره کرد که پیش از تصمیم به لغو روادید برای شهروندان کویتی در فوریه گذشته، سفارت جمهوری اسلامی ایران در طول سال ۲۰۲۳ حدود ۱۰۰ هزار روادید برای شهروندان و گردشگران کویتی برای سفر به شهرهای مختلف ایران صادر کرده است.

وی گفت که در حال حاضر پنج شرکت هواپیمایی ایرانی و کویتی برای انجام پروازهای کویت به شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، لار و اهواز فعالیت می کنند.

توتونچی با بیان اینکه ظرفیت عظیمی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف ایران از جمله هتل ها، کارگاهها، صنایع دستی و کارخانه های مواد غذایی و کشاورزی وجود دارد، افزود: این فرصت ها مورد توجه سرمایه گذاران کشورهای همسایه از جمله کویت است.

سفیر ایران در کویت گفت که «عبدالله الیحیا» وزیر امور خارجه کویت امروز سه شنبه در مراسم تحلیف پزشکیان شرکت خواهد کرد.

نظر شما