شناسهٔ خبر: 67951826 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

عضو شورای شهر کرج:

وظیفه دستگاه‌ها در ساماندهی سگ‌های بلاصاحب بازخوانی شود

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: این طور نیست که تنها شهرداری‌ها در زمینه ساماندهی و جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب مسئولیت داشته باشند، جا دارد که با در نظر گرفتن ابعاد بهداشتی و زیست‌محیطی مسئله وظایف دیگر دستگاه‌ها نیز مورد بازخوانی قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

سید مرتضی اعتصامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز با بیان اینکه آمار سگ‌گزیدگی در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده است و شهروندان از حضور و تردد گله‌ای این حیوان در اماکن عمومی و فضاهای باز شهری و ایجاد ترس و مزاحمت برای عابران پیاده به‌ویژه کودکان و سالخوردگان گلایه‌مند هستند، اظهار کرد: خواستار اعمال خشونت علیه حیوانات نیستیم، اما این موضوع باید به نحوی مدیریت شود که حقوق شهروندی شهروندان نیز نادیده گرفته نشود.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست، شبکه بهداشت و درمان و تشکل‌های مردم نهاد باید در کنار شهرداری کرج بایستند و با تشکیل کمیته‌های مشورتی و فنی، تصمیماتی را بگیرند که ضمانت اجرایی داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: شهروندان از کاهش امنیت عابران پیاده به‌ویژه در ساعات صبح و شب گلایه‌مند و خواستار توجه جدی به مقوله ساماندهی سگ‌های بلاصاحب هستند.

اعتصامی تصریح کرد: به وضوح دیده می‌شود که الگوی زیست سگ‌های بلاصاحب تغییر پیدا کرده و دخالت انسان‌ها در چرخه طبیعت و زندگی حیوانات نتایج خوبی را به همراه نداشته است، تردد سگ‌ها در گله‌های بزرگ در محلات هیچ توجیهی ندارد و همه ما در قبال لطمه‌ها و آسیب‌هایی که متوجه برخی شهروندان شده است، مسئول هستیم.

وی اضافه کرد: خواستار توجه ویژه دیگر دستگاه‌های مسئول به وظایف خود درباره ساماندهی و جمع‌ آوری سگ‌های بلاصاحب هستم و جا دارد که رسانه‌ها نیز مطالبه‌ گری کنند، حضور و تردد آزادانه این حیوان در محیط زندگی انسان‌ها تا حد فعلی توجیه ندارد و باید محدود شود.

نظر شما