شناسهٔ خبر: 67951475 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کاروان ۲ هزار نفری عشاق الحسین (ع) رامشیر، جلوه ای از شور حسینی

اهواز - ایرنا - کاروان پیاده روی اربعین «عشاق الحسین» رامشیر با ۱۳۲ پرچم حسینی به سمت کربلای معلی در حرکت بوده و در طول مسیر جمعیت این کاروان عشاق به ۲ هزار نفر رسیده و ۲۷ روز به عشق امام حسین(ع) در مسیر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، کاروان پیاده روی اربعین «عشاق الحسین» رامشیر با ۱۳۲ پرچم حسینی به سمت کربلای معلی حرکت خود را از عصر دوشنبه آغاز کرده و در طول مسیر جمعیت این کاروان حسینی به ۲ هزار نفر رسیده و به مدت ۲۷ روز به عشق اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) در مسیر است.

با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی، کاروان عشاق الحسین (ع) شهرستان رامشیر نیز مانند سایر شهرستان‌های استان به عشق اربعین و سوگواری برای امام شیعیان راهی بین الحرمین شد.

دلدادگان حسینی با در داشتن بیرق‌های مزین به نام‌های اهل بیت (ع) و شهدای دشت کربلا و عزاداری در رثای حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایشان به صورت پیاده به سمت حرم نورانی حضرت ثارالله (ع) در کربلای معلی حرکت کردند.

کاروان ۲ هزار نفری عشاق الحسین (ع) رامشیر، جلوه ای از شور حسینی

امام جمعه رامشیر در این خصوص گفت: مردم ولایتمدار شهرستان رامشیر به رغم گرمای شدید در کاروان عشاق الحسین (ع) حضور یافته و به سوی کربلای معلی با پای پیاده حرکت کردند.

حجت الاسلام سید سلیمان هاشمی اضافه کرد: این حرکت بزرگ معنوی به عشق اهل بیت(ع) و سرور و سالار شهیدان است و شور حسینی را می توان از چشمان تک تک کودکان؛ نوجوانان و جوانان حسینی مشاهده کرد.

همچنین مسئول کاروان عشاق الحسین (ع) رامشیر بیان کرد: در این کاروان ۲ هزار نفر از دلدادگان حسینی از کودکان ۲ ساله تا افراد مسن حضور داشته و هفته ها برای رسیدن به کربلای معلی در مسیر خواهند بود.

کاروان ۲ هزار نفری عشاق الحسین (ع) رامشیر، جلوه ای از شور حسینی

جواد غبیشاوی با بیان اینکه این کاروان ۲۷ روز در مسیر است، گفت: تمامی زائرانی که با موکب "مشایه" عشاق الحسین همراه هستند، پیش از حرکت، اقدامات مرتبط با ثبت نام خود را انجام داده‌اند و از این جهت هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی بیان کرد: بی شک با استقرار موکب ها در طول مسیر کربلا خدمت رسانی به زائران انجام شده و در زمینه تامین مواد غذایی و وجود استراحتگاه نیز شرایط خوبی را در طول مسیر پیش‌بینی می‌کنیم.

پیش از این کاروان پیاده‌ روی «مشهد تا کربلا» که از ۴۵ روز پیش حرکت خود را از مشهد مقدس به سمت کربلا آغاز کرده، مورد استقبال مردم در شهرستان باغملک استان خوزستان قرار گرفت.

کاروان ۲ هزار نفری عشاق الحسین (ع) رامشیر، جلوه ای از شور حسینی

کاروان های متعددی نیز از سراسر کشور به سمت کربلای معلی در حرکت هستند که بیشتر این کاروان ها از مسیر شلمچه و چذابه دو گذرگاه مرزی خوزستان عبور می کنند و چند روزی نیز میهمان مواکب مردمی اربعین در سطح شهرهای استان هستند.

نظر شما